کد خبر: ۶۲۲۶۵
زمان انتشار: ۱۵:۵۴     ۳۱ خرداد ۱۳۹۱

كنگره شعر 'جانباز شهید' امروز بعد از ظهر در تالار محراب تهران برگزار می‌شود.

به گزارش رجانیوز، در این کنگره علاوه بر تعدادی از شاعران آیینی کشور حجت الاسلام و المسلمین آقاتهرانی سخنرانی و سعید حدادیان مداحی می‌کند. 
 
این کنگره که وزیر ارشاد نیز در آن حضور خواهد داشت، به همت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران امروز چهارشنبه (31 خرداد) از ساعت 16 در تالار محراب واقع در خیابان حضرت ولی عصر(عج)، تقاطع خیابان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
 
در این کنگره همچنین از کتاب "جامی ز خمخانه‌ی دل" رونمایی می‌شود. این کتاب شامل گزیده بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بزرگداشت مقام جانباز و نیز اشعار بیش از شصت شاعر ایرانی از جمله: رضا اسماعیلی، علی انسانی، میلاد عرفان‌پور، علیرضا قزوه، ولی الله کلامی زنجانی، مصطفی محدثی خراسانی است که در پاسخ به مطروحه‌ رهبر انقلاب و در پاسداشت مقام جانباز سروده شده است.
 
«جامی ز خمخانه‌ی دل» به همت حجت الاسلام جواد محمدزمانی از سوی انتشارات «نسیم انقلاب» وابسته به موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی منتشر شده است و قرار است در تجدید چاپ‌های آتی، اشعار تازه‌‌ای که پس از انتشار کتاب سروده می‌شود به آن اضافه گردد.
 
حدود یك هزار اثر ادبی در قالب شعر كلاسیك، شعر نیمایی، شعر سپید و سرود به دبیرخانه كنگره ارسال شده است.
 
همچنین بخش ویژه كنگره نیز در زمینه‌های شعر بیداری اسلامی، شهدای علمی و شهدای جنگ نرم است.
 
زنده نگه داشتن یاد و خاطره اسطوره‌های صبر و مقاومت، تولید و ارائه آثار هنری ارزشمند در حوزه دفاع مقدس، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای علمی و شهدای جنگ نرم و حمایت ادبی از نهضت بیداری اسلامی نیز از اهداف برگزاری این كنگره است.
 
در این کنگره بعضی از آثار برگزیده توسط سرایندگان آن قرائت خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ملکی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۱ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
سلام
واقعا ایده جالب ودوست داشتنی است،که امام خامنه ای اولین نفری بودند که مطرح کرده اند"جامی ز خمخانه‌ی دل" خیلی خوبه که خمخانه ی دل که آقا فرمودند را تعبیری کنیم که اینان کمتر رنج بکشن ،جام خودرا باشیرین کامی از خمخانه ی دل پر کنند،چند روز پیش،بر اثر اهمال کاری ،نرسیدن کپسول اکسیژن ؛حسن فراش این دلاور مرد گردان حمزه الان دربیمارستان فجر دربخش مراقبت های ویزه در کما می باشد،امثال حسن ها زیادند،برای پر کردن "جامی ز خمخانه‌ی دل"عده ای سالشمار ،ماهشمار،روزشمار ،ساعت،دقیقه وامثال من ثانیه شمار را می بینیم ،در مراسمات و کنگره ها برای کسانی که ثانیه شمار را میبینند ،مسیر "خمخانه ی دل را"هموار کنیم که به راحتی جام خودرا پر کنند.
التماس دعا
پاسخ
ملکی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۴ - ۰۲ تير ۱۳۹۱
حسن فراش،جامشو از خمخانه دل پر کرد و کربلایی شد
جدیدترین اخبار پربازدید ها