کد خبر: ۶۲۰۸
زمان انتشار: ۰۲:۰۵     ۰۶ آبان ۱۳۸۹
یکی از افراد دستگیر شده طلبه یکی از مدارس دینی زاهدان بوده و متاسفانه در این پوشش تحرکات ضدامنیتی از قبیل ترغیب هم کلاسی های خود برای جذب در گروهک تروریستی انجام داده است.
به گزارش 598، به نقل از روابط عمومی اداره کل اطلاعات سیستان و بلوچستان، مدیرکل اداره اطلاعات این استان  در این زمینه اعلام کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج)  با اقدامهای اطلاعاتی و همکاری مردم موفق به دستگیری سه عضو گروهک تروریستی جند الشیطان که در حادثه بمب گذاری مسجد جامع زاهدان دست داشتند، شده اند.

وی گفت: این سه تروریست هم اکنون تحویل مراجع قضایی شده اند.

مدیرکل اداره اطلاعات سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این افراد وظیفه تهیه وسایل، تجهیزات و امکانات مورد نیاز، انتقال جلیقه های انفجاری به زاهدان، آماده سازی و توجیه دو عامل اصلی انتحاری و ارسال خبر عملیات کور خود به گروهک را بر عهده داشته اند.

وی بیان داشت: سه تروریست دستگیر شده پیش از اقدام کور عملیات انتحاری، در چند مرحله به طور غیرمجاز وارد یکی از کشورهای همسایه شده و آموزشهای لازم را برای فریب و جذب افراد و فعالیتهای ضد امنیتی فرا گرفتند.

این مسئول افزود: این سه تروریست  قرار بود تیر ماه گذشته در جلسه یکی از سران طوایف سیستان و بلوچستان دست به اقدام تروریستی بزنند اما به دلیل برقراری امنیت این جلسه، ناکام ماندند.

مدیرکل اداره اطلاعات سیستان و بلوچستان گفت: یکی از افراد دستگیر شده طلبه یکی از مدارس دینی زاهدان بوده و متاسفانه در این پوشش تحرکات ضدامنیتی از قبیل ترغیب هم کلاسی های خود برای جذب در گروهک تروریستی انجام داده است.

وی افزود: اتفاقهایی از این قبیل ایجاب می کند مدیران و اساتید مدارس دینی بیش از پیش هوشیار باشند و با روشنگری و توجیه جوانان به ویژه طلاب، توطئه های دشمنان برای ایجاد ناامنی را خنثی و بدخواهان نظام اسلامی را ناکام و مایوس سازند.

وی گفت: توزیع کتابهای ضاله و لوحهای فشرده انحرافی ومحرک در بعضی از مدارس دینی باعث فریب عده ای و سوءاستفاده دشمنان شده است.

مدیر کل اداره اطلاعات سیستان و بلوچستان اظهارداشت: برخورد با عوامل ناامنی و گروهک تروریستی با جدیت در دستور کار قرار دارد و هر گونه اقدام کور، پاسخ قاطع و عبرت آموزی برای فریب خوردگان و عناصر مزدور بیگانه خواهد داشت.

 وی به معدود بازماندگان گروهک تروریستی توصیه کرد با اظهار ندامت از اعمال گذشته و تسلیم در برابر قانون از رافت نظام جمهوری اسلامی برخوردار شده و با دریافت امان نامه  به آغوش ملت بازگردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها