کد خبر: ۶۱۲۰۳
زمان انتشار: ۱۰:۳۷     ۲۷ خرداد ۱۳۹۱
اولتيماتوم جديد به ايرلاين‌ها:
مديركل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شركتها و موسسات هوانوردي سازمان هواپيمايي كشوري از رشد بالغ بر 300 درصدي تعداد پروازهاي بين ايران و عراق طي يكسال گذشته خبر داد.

مراد اسماعيلي در گفت و گو با خبرنگار راه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اعلام اين خبر گفت: براساس مفاد يادداشت‌تفاهم امضا شده بين سازمان هواپيمايي كشوري ايران و عراق ميزان ظرفيت و تعداد پروازهاي شركت هاي هواپيمايي ايراني به كشور عراق از 16 به 67 پرواز در هفته افزايش يافت.

وي خاطرنشان كرد: حاصل تفاهم‌ها و اقدام‌هاي كارشناسي صورت گرفته توسط سازمان هواپيمايي كشوري، افزايش ظرفيت پروازي و برقراري پرواز در مسيرهاي مختلف ايران به عراق به صورت رفت و برگشت بوده است و همانگونه كه شاهد هستيم طي مدت يكسال گذشته، بين دو كشور از 2400 صندلي پرواز به بيش از 8000صندلي در هفته افزايش يافت.

امكان پرواز از 16 شهر ايران به 5 شهر عراق

مديركل دفتر نظارت بر فرودگاهها، شركتها و موسسات هوانوردي مسيرهاي پروازي منتهي به بغداد، نجف، سليمانيه، اربيل و بصره توسط ايرلاينهاي داخلي را از نقاط تهران، تبريز، ساري، اصفهان، بيرجند، مشهد، شيراز، يزد، كرمان، كرمانشاه، بندرعباس، زاهدان، گرگان، سنندج، رشت و كيش اعلام كرد.

وي ادامه داد: در همين راستا مسيرهاي نجف-تهران، بغداد-تهران، نجف-مشهد، نجف-اصفهان مسيرهاي پروازي شركت هواپيمايي عراقي به ايران هستند.

اسماعيلي افزود: در حال حاضر هشت شركت هواپيمايي ايراني شامل ايران اير، ماهان، آسمان، كيش اير، ايرتور، نفت، زاگرس و تابان به فرودگاههاي نجف، بغداد و سليمانيه پرواز برقرار كرده اند و يك شركت هواپيمايي عراقي نيز به شهرهاي تهران، مشهد و اصفهان پرواز هفتگي داير كرده است.

پرواز شركتهاي هواپيمايي ايراني به عراق تا سقف 84 پرواز در هفته

به گفنه وي با بيان اينكه براساس توافقهاي جديد صورت گرفته درباره تعيين فركانس و تعداد پروازها بطور روزانه ظرفيت پروازي بين فرودگاههاي دو كشور به شركتهاي هواپيمايي ايراني تا سقف 84 پرواز در هفته مي توانند به فرودگاههاي عراق پرواز برقرار كنند.

اين مقام مسئول در سازمان هواپيمايي كشور همچنين اظهار كرد: در همين راستا سازمان هواپيمايي كشوري بر مبناي سقف پروازي مذكور سهميه هر شركت هواپيمايي را مشخص و جدول پروازها را تنظيم و به شركتها ابلاغ كرده است. بر اين اساس شركتهاي هواپيمايي موظفند ضمن رعايت سهميه تخصيص يافته مطابق آن برنامه پروازي خود را به فرودگاههاي كشور عراق ارائه و اجرا كنند.

هشدار به حذف شركتهاي متخلف از مسيرهاي پروازي

مديركل دفتر نظارت بر فرودگاهها، شركتها و موسسات هوانوردي سازمان هواپيمايي كشوري انجام به موقع پروازها و پرهيز از تاخيرهاي پروازي با برنامه‌ريزي و مديريت صحيح در راستاي ارائه خدمات مناسب به زائران را از شركتهاي هواپيمايي خواستار شد.

وي در پايان به شركتهاي هواپيمايي هشدار داد: در صورت بروز تاخيرهاي طولاني در پروازهاي عتبات، نبود پاسخگويي مناسب و ايجاد نارضايتي براي زائران همچنين تكرار تخلفات، سازمان هواپيمايي كشوري ضمن تجديدنظر در مجوزهاي مربوطه، شركت هواپيمايي متخلف را از مسيرهاي مذكور حذف و شركتهاي هواپيمايي منظم را جايگزين خواهد كرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها