کد خبر: ۶۰۲۹۲
زمان انتشار: ۱۰:۰۷     ۲۳ خرداد ۱۳۹۱
با توجه به تناقض گویی های مکرر چهره های اصلاح طلب درباره حضور درانتخابات ریاست جمهوری به نظر میرسد این جریان استراتژی مشخصی برای انتخابات پیش‌‌رو ندارد.

فارس، در حالی که بیش از یک سال تا انتخابات ریاست جمهوری یازدهم باقی مانده است جریان‌ها و تشکل‌های اصولگرا و اصلاح طلب فعالیت‌های خود را برای معرفی نامزد مورد نظر خود آغاز نمودند.

در این میان اصلاح طلبان و فتنه گران که در انتخابات 88 نتوانستند به آرزوها و آمال خود برسند و شکست سختی را از جریان رقیب خوردند با یک نگاه متفاوت وارد عرصه انتخابات یازدهم ریاست جمهوری شدند و حتی قبل از رقیب دیرینه خود یعنی اصولگریان گزینه های مورد نظر خود را برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرده اند اما این فرآیند در حالی رقم می‌خورد که جریان اصلاح طلب در درون خود با مشکلات متعددی روبه رو است.

تناقض‌گویی‌های متعدد سران اصلاح طلب برای ورود به مقوله انتخابات،دو دستگی در میان احزاب و تشکل ها در انتخاب نامزدهای مورد نظر خود و عدم داشتن یک برنامه منسجم برای انتخابات، شرایط را برای ورود اصلاح طلبان به انتخابات ریاست جمهوری مشکل کرده است.

اظهار نظر های متعدد چهره های اصلاح طلب برای ورود به انتخابات سردرگمی عجیبی را برای ابن جریان به وجود آورده است به طوریکه موسوی خوئینی‌ها در گفت و گو با خبرگزاری فارس تاکید دارد که "اصلاح طلبان به طور حتم در انتخابات شرکت می‌کنند" و این در حالی است که موسوی لاری عضو مجمع روحانیون مبارز در گفتگویی تاکید دارد که "اصلاح طلبان هنوز برای ورود به انتخابات هیچ گونه تصمیمی اتخاذ نکرده اند".

اما اینگونه تناقض گویی ها واختلافات تنها به بدنه داخلی اصلاح طلبان ختم نمی شود و به جایی رسیده است که حزب کارگزاران سازندگی که روزگاری عقد اخوت با این جریان بسته بود سودای حضور مستقل در انتخابات را در سر می پروراند و اعضای این حزب در اظهار نظرهای متعدد اعلام می کنند که قصد دارند ورای جریان اصلاح طلبی و به صورت مستقل در انتخابات حضور پیدا کنند وحتی در این راستا از اسحاق جهانگیری به عنوان گزینه مورد نظر خود برای انتخابات ریاست جمهوری یاد می کنند.

اختلافات میان اصلاح طلبان به گونه‌ای ادامه دارد که حتی آنها هنوز نتوانستند جلسه‌ای را برای انتخابات آینده داشته باشند و تنها سعی می‌کنند با مطرح کردن چند اسم مثل سید حسن خمینی، محمدرضا عارف، کمال خرازی، عبدالله نوری،‌حسین کمالی، محمد علی نجفی و اسحاق جهانگیری به عنوان گزینه های مورد نظر این جریان برای انتخابات ریاست جمهوری در جهت فضا سازی در رسانه ها وارد عمل شوند و این ماجرا به شکلی رقم می خورد که بیشتر افرادی که در لیست اصلاح طلبان به عنوان نامزد معرفی شده اند در مصاحبه های مختلف اعلام کرده اند که قصد حضور در انتخابات ریاست جمهوری را ندارند به طوریکه سید حسن خمینی در گفتگو با فارس اذعان دارد که "برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد نخواهم شد".

و با توجه به وجود اختلافات متعدد در بدنه جریان اصلاح طلبی به ویژه بعد از انتخابات سال 88  و بحران هویت  این جریان بعد از شکست سنگین فتنه ، سردرگمی این جریان برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری در روزهای اخیر نمود بیشتری یافته است.

* فاطمه علی اصغری

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها