کد خبر: ۶۰۰۵
زمان انتشار: ۱۷:۵۷     ۲۸ مهر ۱۳۸۹
کريم زارع در گفتگو با مهر با بيان اينکه 6 سال و 6 ماه مسئوليت گزينش استاد را با حکم رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي بر عهده داشته است افزود: يکسري قوانين است که بر اساس آنها گزينش اساتيد صورت مي گيرد. سال 63 که مسئوليت گزينش استاد در شوراي عالي انقلاب فرهنگي را بر عهده گرفتم کل آئين نامه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در راستاي دفع افرادي که نگرشهاي سکولاريستي داشتند از کرسي هيئت علمي دانشگاهها تجديد نظر شد و به تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي رسيد.
معاون پارلماني دانشگاه آزاد اسلامي افزود: به هر حال در دانشگاه يک مجموعه انساني هستيم و ارتباطمان با دنيا نيز اجتناب ناپذير است لذا توقع نداريم يکروزه به اهداف بهينه برسيم. ولي در مسيري که مي رويم بايد نظارت و کنترل کنيم. دانشگاه آزاد اسلامي در اين زمينه در حال نظارت و کنترل است و ادعا ندارد صد در صد هر کاري کرده درست است بلکه مانند دانشگاههاي ديگر است که انسانهاي متفاوت در آن تدريس مي کنند.
زارع خاطرنشان کرد: انسانها خيلي متفاوت تربيت شده اند لکن بايد جهتمان درست باشد و کار فرهنگي صورت گيرد. البته کار فرهنگي انجام شده ولي قوي تر از اينها مي تواند انجام شود. اگر کساني درباره سکولار بودن يک عضو هيئت علمي گزارش داده اند و ديده ايم با تذکر درست نشده اند، عذرشان خواسته شده است.
عضو هيئت امناء دانشگاه آزاد اسلامي در پاسخ به اينکه تعداد اعضاي هيئت علمي که عذرشان خواسته شده چه تعداد بوده است به مهر گفت: "آمار زيادي نبوده ولي داشته ايم افرادي که عذرشان خواسته شده است. اگر عضو هيئت علمي رسمي قطعي نبودند و پيماني يا رسمي آزمايشي باشند که خيلي راحت عذرشان خواسته مي شود اما تعدادي رسمي قطعي بوده اند که هيئت هاي انتظامي اعضاي هيئت علمي درباره آنها تصميم گيري مي کند. از اين دست مواردي داشته ايم."
حسن احدي معاون آموزشي دانشگاه آزاد اسلامي نيز در گفتگو با خبرنگار مهر در اين باره گفت: اوايل انقلاب که شايد رفتارمان هم خيلي هيجاني تر بود در جلسه اي مسيري مبني بر بيرون کردن اساتيد سکولار را مطرح کردم اما شهيد عضدي گفت با بيرون کردن استادهاي سکولار کار درست نمي شود وليکن خواستار اصلاحشان شد.
معاون آموزشي دانشگاه آزاد اسلامي بر برگزاري جلساتي توسط دانشگاهها با آن دسته از اعضاي هيئت علمي که به زعم دانشجويان افرادي با نگرش هاي سکولاريستي هستند تاکيد کرد و گفت: با اين اساتيد مي شود به صورت فردي يا در گروههاي کوچک بحث کرد. اسلام قوي ترين منطق را دارد. بالاخره استاد دانشگاه هم در يک حدي است که اگر عقايد ديگري داشته باشد مي شود با منطق وي را قانع کرد. بنابراين احساسم اين است و به دانشجويان توصيه مي کنم که بايد خودمان را بر روي مسائلي که آنها مطرح مي کنند قوي کنيم.
وي افزود: هميشه به دانشجويان در کلاس يادآور مي شوم که اصلا درست نيست بنا را بر اين بگذاريم که وقتي در کلاس حرفي زده مي شود شما نيز همه را قبول کنيد، يک مقدار هم داد بزنيد و بگوييد من اين حرف را قبول ندارم. در اين صورت است که ما مي توانيم مقداري پرورش پيدا کنيم.
دکتر احدي با بيان اينکه انقلاب اسلامي بزرگترين منطق را دارد گفت: جمهوري اسلامي خيلي کار کرده ولي بزرگترين انقلابش انقلاب آموزشي بوده است. آموزش بزرگترين انقلاب است. اگر چند نفر هم پيدا شوند که بخواهند سکولار باشند در اقليت محض خواهند بود و نمي توانند بروز داشته باشند.
معاون آموزشي دانشگاه آزاد اسلامي خاطرنشان کرد: اگر بخواهيم همه را با ترديد نگاه کنيم درست نيست. اسلام همه را جذب مي کند، ما هم بايد اين اعضاي هيئت علمي که البته خيلي خيلي معدود هستند را جذب کنيم. در اين زمينه تا کنون به عنوان يک روانشناس موفق بودم. ما که يک مقدار ادعاي مسلماني بيشتري داريم بايد بيشتر از خودمان مايه و وقت بگذاريم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها