کد خبر: ۵۹۹۴۶
زمان انتشار: ۱۹:۰۶     ۲۱ خرداد ۱۳۹۱
آیا باید بازیگران الگوی زندگی ما باشند؟!

از قدیم گفته اند،”کار را باید سپرد به کاردان”،اما انگار دست اندرکاران تلویزیون این ضرب المثل را طور دیگری می پسندند.در نظر ایشان”کار را باید سپرد به بازیگران”

از منظر اصحاب بسیار محترم! تلویزیون کلا بهتر است ما روش و منش زندگیمان را از قشربازیگران بیاموزیم.چرا که اینان در هر زمینه ای خبره هستند و به کار ما می آیند.

طبق همین عقیده ،مسؤلین شبکه ها این گونه عمل می کنند:

در برنامه های سال تحویل و هر مناسبتی حتی ولادت ائمه دعوت از بازیگرا ن جزو اوجب واجبات شبکه ها ست!  بلااستثنا ء بازیگر-هنرمند!-می آورند.

در وقت انتخابات گزارشگران سیما به سراغ بازیگران رفته و با ایشان صلاح ومشورت می کنند، که رای دادن کار خوبی است و مردم ببینید،بازیگران محبوب شما دارند رای می دهند،شما هم بروید رای بدهید!

در فصل زمستان شبکه ی یک،برنامه ای داشت برای آموزش صرف جویی در مصرف گاز.در این برنامه هم به سراغ بازیگران رفته و با پرشس نظر ایشان در مورد امر صرفه جویی مردم را ضمین آموزش صرفه جویی،تشویق به الگو برداری از ایشان می کنند.

در روزچهارشنبه(1391/02/10) در برنامه ی سیمای خانواده برای موضوع "مد و پوشش” به سراغ خانم بازیگری رفته بودند.

ایشان بعد از کلی صحبت(اصل صحبت ها هم موجود است) و سفارش های ارزنده به خانم ها در مورد نگهداری از پوستشان که حتما وقتی از خانه بیرون می آیید ضد آفتاب بزنید!و همینطور  سفارشاتی در مورد اینکه مراقب اضافه وزنتان باشید تا وقتی لباس می‌پوشید زیبا باشید،گفتند:”آدم دقیقا باید بداند در چه زمانی و چه جایی چه جور لباسی بپوشد و چقدر آرایش بکند؛چقدر به خودش برسد یا چقدر به خودش نرسد.(!!!)

و همینطور جمعه شب(91/02/12) در شبکه ی آموزش برنامه ای پخش شد،به عنوان”ترویج آیین همسایگی” و طبق معمول گزارشگر تمامی گزارش هایش را اختصاص داد به چهار بازیگر پیشکسوت.تا مردم آیین همسایه داری را صرفا از ایشان بیاموزند!

نمونه ها  بسیار فروان است،واگر بخواهیم بگوییم،مطلب به درازا میکشد.

بله،در حال حاضر از دیدگاه مسولین تلویزیون ما باید خیلی چیزها از بازیگران بیاموزیم.کلا دوست دارند ما اینان را الگوی رفتاری زندگی-چه اجتماعی چه خانوادگی- خود قرار دهیم.

     

حال پرسش من از ایشان این است،که چرا در نشان دادن الگوها به قشر جوان و تشنه ی حقیقت جامعه چنین خیانت هایی میکنید؟

ما مسلمانیم،وچه الگویی برایمان بهتر از سیره و روش اهل بیت(س).شما چقدر در شناساندن الگوهای دینی و انقلابی به قشر جوان جامعه تلاش کرده اید؟آیا به همان اندازه ای که -نه بیشتر-برای هر مسئله ی کوچک وبزرگی به سراغ بازیگران رفته اید،نظر قشر مذهبی و تحصیل کرده ی این کشور را هم پرسیده اید؟

چرا سعی میکنید-و دوست دارید- همه از بازیگران بیاموزند در حالی که ما این همه خانواده های شهداو افراد دانشمند و کارشناس و معلم و…داریم.به عنوان مثال با آوردن جوانان دانشمند در تلویزیون و بها دادن به ایشان مطمئنا قشر نوجوان ما تشویق میشود تا درآینده تحصیلی خود از او یاد بگیرد،اما شما چیز دیگری به خورد روح و روان مردم جامعه می دهید.و بیشترین بها را به قشر بازیگران داده و می دهید ،صرفا برای اینکه با اینها بهتر میتوانید مردم را جذب-کاذب- به خودتان کنید.به حقیقت شما به بهانه ی جذب مخاطب ، مردم را گمراه می کنید.

آیا تلویزیون جمهوری اسلامی با این هزینه های هنگفت از بیت المال باید جایی باشد برای اینکه خانم بازیگر بیاید و روش نگهداری از پوست و کنترل اضافه وزن و اینکه چه پوششی بهتر است را به خانم ها یاد  بدهد؟

کسی داناتر و کاردان تر از بازیگران برای اینکه بروید سراغش و نظر او را جویا شوید و به عنوان راهنمایی به مردم یاد بدهید و مخاطبانتان را تشویق به الگو برداری از ایشان بکنید، وجود ندارد؟!


منبع: رو به فردا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
میثم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۸ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۱
۴
۰
چند ماه پیش یک زن بازیگر در مصاحبه ای گفته بود ما چون بازیگر هستیم به نوعی خالق هستیم پس مقدس هستیم و هر کس میخواهد در مورد ما صحبت کند باید طهارت داشته باشد!!!! بله وقتی بازیگر زن خودش را مقدس میداند و کسی هم با این ها برخورد نمیکند انتظار اصلاح نداشته باشید.
پاسخ
زهرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۰۸ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
سلام

واقعا چرا صداوسیما اینقدر به قشر بازیگران اهمیت میده؟؟
مگه اینها کی هستن؟
یعنی دوتا فیلم بیخود بازی کردن اینقدر کار پر ارزشیه که اینها رو تا این حد مهم جلوه میده؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها