کد خبر: ۵۹۸۸۴
زمان انتشار: ۱۳:۳۸     ۲۱ خرداد ۱۳۹۱
رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: با توجه به تحریم‌ها، کشورهای غربی از دادن تجهیزاتی مثل سانتریفوژ برای تولید داروهای جدید خودداری می‌کنند به همین علت تولید دستگاه سانتریفوژ و فرمانتور برای تولید محصولات بیوتکنولوژی و ستون تولید واکسن هپاتیت B در دستور کار قرار گرفته است.
فارس، مصطفی قانعی گفت: علاوه بر تولید واکسن انستیتو پاستور ایران در زمینه تولید تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور نیز فعالیت می‌کند و در زمان حاضر تولید دو وسیله پزشکی مهم و مورد نیاز در تولید محصولات بیوتکنولوژی در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: یکی از این تجهیزات دستگاه سانتریفوژ مورد نیاز در تولید داروها و محصولات بیوتکنولوژی( نوترکیب)‌است که با توجه به تحریم ها این دستگاه را به ایران نمی‌دهند اما ما به شدت برای تولید محصولات جدید بیوتکنولوژی به آن نیاز داریم به همین علت تولید دستگاه ساننتریفوژ ملی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: دستگاه دیگری که برای تولید محصولات پزشکی بیوتکنولوژی مورد نیاز است، دستگاه فرمانتور است که در این مورد نیز مشکل داریم بنابراین کارگاه تولید این دو وسیله پزشکی مهم در انستیتو پاستور ایران تشکیل شده که البته یک کارگاه ملی است و امیدواریم در آینده به تولید برسد.

وی گفت: در حوزه تولید محصولات بیوتکنولوژی انستیتو پاستور ایران در کشور پیشتاز و جزو تولید کننده‌های مطرح این محصولات است، که تولید واکسن هپاتیت B از جمله این محصولات است که هم اکنون از ابتدا تا انتها این واکسن در این مرکز تولید می‌شود و نیاز کشور را برآورده کرده است به طوری که دیگر نیاز به واردات واکسن هپاتیت نداریم و بلکه زمینه صادرات این محصول نیز فراهم است.

رئیس انستیتو پاستور ایران اضافه کرد: در مورد تولید این واکسن تنها بحثی که وجود دارد این است که مجبوریم ستون خالص سازی واکسن را که یکی از تجهیزات مورد نیاز تولید این واکسن است از کوبا وارد کنیم که موجب می شود تولید واکسن در کشور گران تمام شود.

قانعی گفت: قیمت هر ستون خالص سازی واکسن هپاتیت B حدود 150 میلیون تومان است که فقط برای تولید 600 هزار واکسن کارایی دارد و بعد از آن باید ستون جدید خریداری و عوض شود یعنی حدود دو سوم قیمت هر واکسن فقط قیمت این ستون است.

وی ادامه داد: این وابستگی به کوبا باید قطع شود به همین علت در حال تغییر شیوه تولید واکسن هپاتیت B در انستیتو پاستور هستیم تا با به روز رسانی شیوه تولید واکسن این وابستگی نیز قطع شود و بتوانیم این واکسن را به شیوه جدید و قیمت ارزانتر در کشور تولید کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها