کد خبر: ۵۹۶۳۹
زمان انتشار: ۱۸:۰۷     ۲۰ خرداد ۱۳۹۱

هفته گذشته خبری مبنی بر تخلیه آسایشگاه بقیه الله در رسانه ها منتشر شد که حاشیه هایی نیز در پی داشت.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران در گفت‌وگو با خبرنامه دانشجویان ایران، ابعاد تازه تری از این ماجرا را بازگو کرد.
 
از 475 نفر جانباز نخاعی 90 نفر دارای اسکان در آسایشگاه ها هستند
 
صمیمی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به تشریح علت تخلیه آسایشگاه بقیه الله که متعلق به جانبازان است پرداخت و از جزئیات و آینده ی پیش روی این جانبازان آسایشگاه گفت.
 
وی با اشاره به این که در تهران مرکز آموزشی تفریحی و ورزشی برای جانبازان به خصوص برای جانبازان 70 درصد علی الخصوص جانبازان قطع نخاعی نداریم اظهار داشت: 4 آسایشگاه برای جانبازان در تهران داریم که در این 4 آسایشگاه 90 نفر از جانبازان اسکان دارند و استفاده میکنند درحالی که در کل تقریبا 435 جانباز قطع نخاعی در تهران داریم  و اگر شهر ری و شهرستان های اطراف را هم در نظر بگیریم تعداد آنها به 475 نفر خواهد رسید. 
 
وی افزود: ما بقی یعنی حدود 370 جانباز در خانه ها هستند و نمی توانند استفاده ای از آسایشگاه داشته باشند حال آنکه انتظار دارند مرکزی باشد که لااقل سالی یک هفته یا دو هفته هم که شده برای استراحت و برای چکاب به آنجا مراجعه کنند که هم برای انها و برای خانواده هایشان تنوعی بشود.
 
ساخت یک مرکز توانبخشی برای پوشش کل جانبازان قطع نخاعی 
 
وی با اشاره به ساخت یک مرکز توانبخشی برای پوشش کل جانبازان قطع نخاعی گفت: این مرکز توانبخشی که مد نظر است بخش اول آن مشتمل بر کلینیک و پاراکلینیک است و کارهای توانبخشی و درمانی را انجام می دهد و در کنار آن مرکزی برای اسکان است و برای استراحت افراد به همراه خانواده شان در این مدتی که به این مرکز مراجعه کرده اند و در این ایام می توانند از فضای ورزشی مجموعه نیز استفاده نمایند.
 
وی با بیان اینکه قبلا در بنیاد شهید مازندران بوده است، اظهار داشت: الان فاز اول یک چنین مجموعه ای (طرح جامع) در مازندارن در حال بهره برداری است و در استان های دیگر یعنی چیزی حدود 25 استان در حال ساختن  طرح جامع هستند اما تهران که دارای اولویت در بخش جانبازان قطع نخاعی است از دیگر استان ها عقب تر مانده است.
 
ساختمان بقیه الله در حال ریزش است و خطر جانی برای جانبازان دارد
 
صمیمی با اشاره به اینکه 10 میلیارد تومان برای ساخت این مجموعه در سال 90 در نظر گرفته شده است؛ ادامه داد: الان ساختمان بقیه الله در حال ریزش است. تا این اندازه که اگر بخواهیم بازسازی کنیم باید خرابش بکنیم  و از طرفی خطر جانی برای بچه های همان مجتمع دارد.
 
صمیمی در خصوص تکذیب این مساله گفت: بنده با صداقت این قضیه را مطرح می کنم و در حقیقت اینجا متعلق به همین بچه های جانباز است منتها ما می خواهیم تا تعداد بیشتری از جانبازان از امکانات استفاده کنند.
 
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران گفت: فاز اول و دوم این طرح در حال حاضر طراحی شده و آماده اجراست حتی با پیمانکار صحبت شده و نیروهای آماده به کار آن فراخوان  شده اند و همه چیز برای شروع کار آماده است و آن موقع عده ای می آیند و می گویند که اینها می خواهند اینجا را بفروشند. من خودم به شما می گویم که یک همچین چیزی نیست.
 
همه حقایق در رسانه ها گفته نشده است
 
صمیمی با بیان اینکه همه حقایق در رسانه ها گفته نشده است خاطر نشان کرد: الان 35 هزار متر مربع مانده  که در آن یک ساختمان هم هست و بچه هایی که در آن هستند را ما جای دیگری را آماده کردیم که در این مدت در آنجا مستقر باشند اما متاسفانه شیطنت ها و جریان های پشت پرده ای نیز وجود دارد که در راستای عدم اسکان بچه ها در جای جدیدشان فعالیت میکنند.
 
وی افزود: حتی یکسری از این بچه ها گفتند ما می خواهیم در خانه خودمان باشیم منتهی با شرایطی بهتر از شرایط کنونی که من از حالا تا دو ماه قول هماهنگی با استانداری جهت اعطای تسهیلات جهت بازسازی و یا تبدیل به احسن کردن خانه های این دسته از بچه ها را می دهم تا بتوانیم بک زندگی بهتر مثلا اگر خانه 60 متری دارند تبدیل به یک خانه 100 متری شود و ما تمام تلاشمان این است که بچه هایی که در خانه هایشان هستند بتوانند از این امکان استفاده کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها