کد خبر: ۵۹۴۶۴
زمان انتشار: ۱۰:۰۸     ۲۰ خرداد ۱۳۹۱
مروری بر سوابق و مواضع گذشته غلامرضا شافعی که اخیرا به عنوان معاون وزیر صنعت دولت دهم برگزیده شده است، نشان می دهد وی نه تنها با مسیری که دولت احمدی نژاد در زمینه اقتصادی برگزریده بیگانه است بلکه یکی از مخالفان سرسخت آن نیز بوده است.
قاصدنیوز، مروری بر سوابق و مواضع گذشته غلامرضا شافعی که اخیرا به عنوان معاون وزیر صنعت و رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع دولت دهم برگزیده شده است، نشان می دهد وی نه تنها با مسیری که دولت احمدی نژاد در زمینه اقتصادی برگزریده بیگانه است بلکه یکی از منتقدان سرسخت آن نیز بوده است.

برای مثال، شافعی در فروردین ماه سال 88 پس از جلسه فعالان اقتصادی با میرحسین موسوی، طرح اقتصادی وی را خلاقانه خوانده و تاکید کرده است: دخالت های بیش از اندازه دولت احمدی نژاد در بانک مرکزی باعث شده تا عزل و نصب های بی قاعده و بی برنامگی در این نهاد مهم اقتصادی نهادینه شود.

وی همچنین مواضعی در "رد" طرح هدفمندی یارانه ها داشته است و در شهریور ماه سال 90 در مصاحبه با روزنامه اعتماد با بیان اینکه نحوه عملکرد دولت در پرداخت یارانه ها درست نبوده، تصریح کرده است: دولت احمدی نژاد به وظیفه قانونی خود عمل نکرد.

انتقاد شافعی به دولت احمدی نژاد البته به موضوعات اقتصادی منحصر نشده و در خصوص سیاست های خارجی این دولت نیز گفته است: اگر در زمینه سیاست خارجی خصومت زدایی می شد، شاید شاهد این مشکلات نبودیم.

وی می افزاید: در زمینه سیاست خارجی، کشور، نیازی به دشمن تراشی ندارد و یک دشمن هم زیاد است.

شافعی همچنین است که اگر در رفتار دولت احمدی نژاد، کم‌تدبیری دیده می شود، این کم‌تدبیری‌ها در بخش صنعت و ازجمله صنعت نفت نیز بی تاثیر نخواهد بود.

شافعی که در دولت اصلاحات، وزیر صنایع و در دولت سازندگی وزیر تعاون بود، در اردیبهشت ماه سال جاری در یک برنامه رادیویی در رادیو گفت وگو به نام "صدای خاطره" به انتقاد از دولت احمدی نژاد و دفاع از سیاست های دولت اصلاحات و سازندگی پرداخت و حتی در پاسخ به مجری این برنامه درباره اینکه خاتمی می گفت دولتش هر 9 روز با یک بحران مواجه است، مدعی شد که خاتمی در حوزه اقتصاد با بحران مواجه نبود بلکه در عرصه سیاسی برای او بحران ایجاد می کردند و نمونه آن موضوع غلامحسین کرباسچی است که بحرانی برای تحت فشار قرار دادن دولت خاتمی بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۸ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
شايد عوض شده است به هر حال كارايي مهم باشد باشد نه موضع عا
پاسخ
علی حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۷ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
خدا به شما بصیرت بدهد که تحمل یک نفر مخالف دولتتان را ندارید .بس است تک صدایی در حکومت . چون تک صدایی زمینه فساد و استبداد است.
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۵ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
خواهشن این یکی رو زیر سوال نبرید ایشان از صالح ترین افرادیست که در زمان وزارت تعاون سالم ترین مدیران را در راس ادارات کل استانها داشت برای نمونه مدیر کل اداره کل تعاون استان همدان جناب آقای ج... که با مدرک پنجم ابتدایی مدیرکل بودند و این موضوع که ربطی به مدیر بودن ندارد!!!خاطر نشان میکنم ایشان الان مدیرعامل کارخانه فولاد ... هستند البته با پسوند آقای مهندس ج... !
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها