کد خبر: ۵۹۱۳
زمان انتشار: ۱۱:۱۹     ۲۵ مهر ۱۳۸۹

رهبر معظم انقلاب در روزهاي آينده به قم سفر خواهند كرد؛ اين چهارمين سفر رسمي رهبري به قم طي بيست سال گذشته است. البته مقام معظم رهبري در تمامي اين سال‌ها، در سالگرد حماسه 19 دي 1356، با مردم اين شهر ديداري ثابت و هميشگي داشته‌اند و بارها نيز در سفرهايي غيررسمي به اين شهر سفركرده‌اند.

اعلام خبر سفر

امام جمعه موقت قم، جمعه هفته گذشته از انجام اين سفر قريب‌الوقوع خبر داده بود. اين در حالي است كه از حدود دو ماه پيش موضوع سفر رهبري به قم در محافل مختلف اين شهر نقل مي‌شد.

حجت‌الاسلام و المسلمين محمد سعيدي در خطبه دوم نمازجمعه تأكيد كرد: در آينده‌اي نزديك، طلاب و فضلاي حوزه علميه قم، پيشاپيش مردم غيور و متدين قم به استقبال از نايب ولي عصر (عجلا... تعالي) و ولي امر مسلمين مي‌روند. وي بيش از اين توضيحي درباره اين سفر نداد.

علي بنايي يكي از سه نماينده قم در مجلس نيز هفته گذشته در گفت‌وگويي كه با عنوان "جزيياتي از سفر رهبر انقلاب به قم " منتشر شد، اعلام كرد كه سفر رهبر معظم انقلاب به اين استان دو جنبه استاني و عمراني دارد و ايشان در اين سفر با علما، اساتيد حوزه علميه، طلاب و جوانان ديدار مي‌كنند.

محمدحسين موسيپور استاندار قم نيزدر اظهار نظري تصريح كرد كه رهبري چند روزي در قم اقامت دارند و برنامههايي نيز براي ايشان آماده شده كه از جمله آنها استقبال مردمي و ديدار با مردم، ديدار با علما و فضلا و ديدار با مسئولان اجرايي است.

سفر لغو شده

هم‌زمان با رسانه‌اي شدن خبر سفر رهبري به قم، رسانه‌هاي اينترنتي وابسته به جريانات ضدانقلاب، كوشيدند تا با خبرسازي‌هاي خاص و تكراري‌، اين سفر را تحت‌الشعاع خود قرار دهند. محور اصلي فعاليت اين رسانه‌ها، لغو سفر به علت عدم استقبال احتمالي از رهبري بود. ‌اين خبر آن‌چنان سست به‌نظر مي‌رسيد كه حتي از سوي پايگاه‌هاي خبري مشهورتر جريانات ضدانقلاب بازنشر نشده و در سطوحي محدود منتشر شد.

جالب‌تر آن‌كه در برخي بازخوردهاي اين‌گونه اخبار كه به‌نظر مي‌رسد منشايي كاملا خارجي داشته باشد و نويسندگان آن، به‌هيچوجه در فضاي داخلي تنفس نمي‌كنند، بر اين نكته تأكيد شده بود كه اين سفر انجام خواهد شد و اين خبرسازي‌ها، نتيجه‌اي جز سرخوردگي براي جريان فتنه به دنبال نخواهد داشت. تمركز اصلي اين فضاسازي رسانه‌اي بر تعيين تكليف براي علما بوده و اين جريان سياسي كوشيده است در ادامه خط اختلاف افكني‌اش در يك سال گذشته، ابهامات و شبهاتي غير واقعي را به جامعه القا نمايد.

جاذبه قم

غير از مشهد، قم تنها شهري است كه بارها و بارها ميزبان حضور رهبر انقلاب بوده است؛ اين سفرهاي غيررسمي كه اخبار و جزييات زيادي درباره آن‌ها منتشر نشده، نشان‌دهنده جايگاه ممتاز و موقعيت منحصربهفرد قم است. پايگاه مرجعيت شيعي كه در سال‌هاي پس از انقلاب اسلامي، كانون بسياري از تحولات بوده است.

با اتكا به برخي اظهارنظرها، رهبر معظم انقلاب در پاره‌اي مواقع به زيارت حرم حضرت معصومه (سلام‌ا... عليه) و مسجد مقدس جمكران رفته‌اند. اين مطلب را عباس كعبي عضو مجلس خبرگان رهبري به نقل از سيدحسن نصرا... دبير كل حزب‌ا... لبنان بيان كرده است.

در برخي تصاوير و فيلم‌هاي كوتاه منتشر شده در اينترنت هم، ديدارهاي رهبري با حضرات آيات سيدرضا بهاءالديني (رحمتا... عليه)، علي مشكيني (رحمتا... عليه)، محمد فاضل‌لنكراني (رحمتا... عليه) و محمدتقي بهجت (رحمتا... عليه) را مي‌توان مشاهده كرد كه همگي در قم انجام شده است. ديدار با حضرات آيات محمدتقي مصباح يزدي و جعفر سبحاني نيز از جمله ديدارهايي است كه در قم انجام شده است.

در چند ماه گذشته ‌نيز سفرهاي مهمي به قم انجام شده كه درباره آن‌ها اطلاعات زيادي در دست نيست؛ در اين سفرها، ديدارهايي با مراجع معظم تقليد صورت گرفته كه آثار پرخير و بركتي براي نظام و كشور به دنبال داشته است. همگي اين ديدارها نشانه محكمي مبني بر شكست فتنه‌گران و توطئه‌گران براي ايجاد تفرقه در كشور است.

3 سفر

دو سال پس از انتخاب حضرت آيت‌ا... سيدعلي خامنه‌اي به عنوان رهبر جمهوري اسلامي، ايشان از 30 بهمن تا 2 اسفند آن سال به قم سفر كردند. "من سرباز كوچك مقام معظم رهبري هستم "، اين جمله معروف را مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمين سيداحمد خميني خطاب به حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي در بازديد از منزل امام خميني (رحمتا... عليه) در قم گفتند تا دو سال پس از رحلت امام، بيعت مجدد خود را با رهبري بيان كنند. حضرات آيات عظام محمدعلي اراكي و سيدمحمدرضا گلپايگاني كه در آن زمان در قيد حيات قرار داشته و دو ركن مهم مرجعيت بهشمار مي‌آمدند نيز ديدارهايي با رهبر انقلاب انجام دادند. چهار سال از ديدار اول قمي‌ها با رهبر معظم انقلاب در اين شهر نگذشته بود، كه ايشان مجددا به قم سفر كردند. اين سفر در آستانه‌ ولادت‌ با سعادت‌ امير مؤمنان‌ حضرت‌ علي‌(عليه‌السلام‌) انجام شد و رهبري از 13 تا 16 آذر 1374 ميهمان قمي‌ها شدند. به فاصله 5 سال از سفر دوم، شهر قم مهياي سفر سوم شد و رهبري نيمه مهر 1379 به اين شهر رفتند و اكنون قم در آستانه چهارمين سفر رسمي رهبر انقلاب قرار گرفته است.

سفر اخیر مقام معظم رهبری به قم به دلیل حاشیه سازی ها و مسائل پس از انتخابات سال 1388 یکی از مهم ترین و حساس ترین سفرهای معظم له به حساب می آید که که میتواند خط بطلانی بر ادعاها و جنجال سازی های مخالفین نظام جمهوری اسلامی مبنی بر تضعیف ولایت فقیه داشته باشد.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها