کد خبر: ۵۸۶۹۰
زمان انتشار: ۱۱:۳۸     ۱۶ خرداد ۱۳۹۱

فارس، عزیز اکبریان نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه شنبه طی تذکری با استناد به بند 11 ماده 23 آئین‌نامه داخلی پارلمان، اظهار داشت: از همه نمایندگان مجلس می‌خواهم که در سخنانشان اخلاق اسلامی را رعایت کنند و بدانند که همه نمایندگان حرفی برای گفتن دارند و این طور نیست که فقط آنان سخنی برای مطرح کردن داشته باشند.

وی افزود: بعد از برگزاری انتخابات هیئت رئیسه دائم مجلس، بهتر است نمایندگان به این مباحث خاتمه دهند.

اکبریان بر همین اساس یادآور شد: همه ما منتخب مردم هستیم و دلمان برای کشور می‌سوزد و قرار است 4 سال به این ملت خدمت کنیم.

اکبریان در بخش دیگری از سخنانش با خطاب قرار دادن نمایندگان تهران، گفت: نمایندگان تهران سابقه بیشتری در مجلس دارند و به همین دلیل باید بیشتر صبر داشته باشند.

وی با بیان اینکه تهران ام‌القرای جهان اسلام است، تصریح کرد: همه ما پیشرفت تهران را پیشرفت همه کشور می‌دانیم و به تهران علقه و علاقه داریم.

در ادامه این جلسه فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت در مجلس نیز طی تذکری با استناد به ماده 77 آئین نامه داخلی پارلمان، اظهار داشت: مرکز‌نشینی بلای جان تهرانی‌ها شده است.

وی افزود: باید بررسی شود که درصد اعتبارات تخصیص یافته به تهران چقدر بوده و اعتبارات در نظر گرفته شده برای سایر استان‌های کشور به چه میزان بوده است؟

بشیری بر همین اساس یادآور شد: اعتراضاتی نیز مطرح شد که به صورت فله‌ای انجام شده که این موضوع شان و جایگاه مجلس را به هم می‌زند.

این نماینده مجلس همچنین گفت: ما می‌خواهیم شروع مجلس با همدلی بیشتر باشد اما به نوعی اعتراضاتی صورت گرفته که خوب نبود.

بهروز نعمتی نماینده اسد آباد در مجلس در تذکر آئین‌نامه‌ای با بیان اینکه شان مجلس بالاتر از آن است که دوستان مسائلی مانند فله‌ای را مطرح می‌کنند، گفت: اعتراض حق نمایندگان است و باید از استفاده از الفاظی که در شان مجلس نیست، پرهیز کنیم

نعمتی بر همین اساس با بیان اینکه برخی خودشان کارهایی انجام می‌دهند که این اتفاقات بیفتد، گفت: بهتر است نمایندگان، خودشان اسباب علل این مسائل نشوند.

در ادامه این جلسه محسن صرامی نماینده خمینی شهر در مجلس در تذکری با تاکید بر اینکه استفاده از کلماتی مانند گروگان گیری و کم عقلی در حضور مردم شریف ایران سزوار این ملت نیست، گفت: همه می‌دانند که در مجلس نهم یک سونامی اتفاق افتاد و 70 درصد نمایندگان ورودی به این مجلس، جدید هستند.

سرامی در خاتمه گفت: هیچ نماینده‌ای نباید خودش را قیم مجلس بداند و باید از طرح مسائلی که تشتت و اختلاف ایجاد می‌کند پرهیز کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها