کد خبر: ۵۸۲۷۸
زمان انتشار: ۱۱:۱۵     ۱۲ خرداد ۱۳۹۱
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در نیمه دوم خرداد امسال، 15 هزار واحد مسکونی مهر در شهرهای جدید اطراف تهران به بهره برداری می‌رسند، از اتمام پروژه احداث مترو شهر جدید پرند تا خرداد 92 خبر داد.

علی نیکزاد در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس افزود: در نیمه دوم خرداد امسال شاهد به بهره برداری رسیدن 15 هزار واحد مسکونی مهر در شهر جدید پرند و افتتاح‌های جداگانه در هشتگرد و پردیس خواهیم بود که البته ثبت نام متقاضیان برای 40 هزار واحد مسکونی مهر در شهر جدیدپرند نیز هفته آینده آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه به منظور سهولت و سپری شدن زمان کمتر در تردد ساکنین شهر جدید پرند به شهرهای اطراف، عملیات اجرایی مترو پرند از سال 88 در دستور کار مسئولان امر قرار گرفته است ، اظهار داشت : طول تقریبی مترو پرند از فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) تا شهر پرند 17.5 کیلومتر است که احداث این مسیر با برآورد اولیه 187 میلیارد ریال در دستور کار شرکت عمران پرند قرار دارد.

نیکزاد به برخی مشخصات فنی مسیر یاد شده اشاره کرد و افزود : در طول مسیر ساخت متروی پرند هفت پل با دهانه های مختلف طراحی و ساخته می شود که از جمله طولانی ترین پل در این مسیر به طول 140 متر است که بر روی بزرگراه تهران - ساوه قرار دارد که ساخت این پل آغاز شده است.

بنابراین گزارش طول مسیر مترو تهران پرند 50 کیلومتر است که بر اساس توافق انجام شده مقرر شده بود 20 کیلومتر این خط ریلی توسط شهرداری تهران، 12.5 کیلومتر تا فرودگاه حضرت امام توسط وزارت راه و ترابری سابق و 17.5 کیلومتر باقیمانده تا پرند توسط شرکت عمران شهرهای جدید احداث شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها