کد خبر: ۵۷۸۶۱
زمان انتشار: ۱۰:۳۳     ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
با وجود انتشار اخباری مبنی بر فعالیت گروه‌های تروریستی در سوریه با حمایت مالی و تسلیحاتی غرب، دولت آمریکا روز گذشته تجهیز مخالفان سوری را رد کرد و چنین اقدامی را عامل ایجاد ناآرامی گسترده‌تر در سوریه نامید.

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری "سی بی اس"، دولت "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته با این ادعا که دولت سوریه را مسئول کشتار افراد بی گناه در قتل عام بدنام هفته گذشته می داند، اعلام کرد که همچنان مخالف هرگونه مداخله نظامی در سوریه است زیرا این مداخله به کشتار و ناآرامی های گسترده تر منجر خواهد شد.

"جی کارنی" سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید در کنفرانس مطبوعاتی روز گذشته خود اعلام کرد: بدیهی است که هیچ اقدامی مانند اقدام دیپلماتیک نمی تواند به تنهایی رفتارهای بی رحمانه نظام سوریه را متوقف کند، اما رویکرد دیپلماتیک یک تلاش فزاینده و مرکب است.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه گفت: نگرانی که وجود دارد این است که نظامی کردن بیشتر اوضاع در سوریه به ناآرامی های گسترده تر در این کشور منجر شود؛ ماهیت و شکل و عضویت مخالفان سوری موضوعی است که همچنان ما به همراه شرکای خود در حال ارزیابی آنها هستیم.

مقامات ارشد آمریکایی به شبکه خبری "سی بی اس" اعلام کرده اند که آنها هنوز به گزینه نظامی در سوریه فکر نمی کنند زیرا سوریه در وضعیت بسیار پیچیده ای قرار دارد؛ مخالفان اسد با یکدیگر متحد نیستند و در سراسر سوریه پراکنده اند؛ آمریکا نیز تمایلی ندارد که صدها میلیون دلار برای تجهیز نظامی شورشیانی هزینه کند که درباره آنها اطلاع کمی دارد.

در این خبر آمده است که استراتژی اوباما در قبال سوریه در شرایط فعلی این است که "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه را منزوی تر کند و به اعمال فشارها بر اسد به روش دیپلماتیک بیفزاید؛ آمریکا در ادامه موضع ضد سوری خود روز گذشته در همراهی با 9 کشور غربی و اروپایی دیگر از جمله "انگلیس"، "فرانسه" و "آلمان"، دیپلمات ارشد سوریه در واشنگتن را از کشور اخراج کرد.

دولت آمریکا با نادیده گرفتن تلاش گروه های تروریستی مستقر در سوریه که با حمایت مالی و تجهیزاتی غرب در حال ایجاد جوی ناآرام در سوریه هستند مدعی شده است که طرح صلح 6 مرحله ای ارائه شده از سوی "کوفی عنان" نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در سوریه ناکام مانده است؛ "مارتین دمپسی" رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز اخیرا از آمادگی واشنگتن برای مداخله نظامی در سوریه در سورت نیاز خبر داده است.

"سی بی اس" نوشت که با این حال کاخ سفید اعلام کرده است که در تلاش است تا نیروهای مخالف سوری را پیش از تامین هرگونه کمکی فراتر از کمک های بشردوستانه به آنها، شناسایی و با یکدیگر متحد کند.

رد تجهیز نظامی مخالفان سوری از سوی دولت آمریکا در شرایطی گزارش می شود که "میت رامنی" فرماندار سابق ایالت ماساچوست و نامزد بالقوه حزب جمهوریخواه برای رقابت با اوباما در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آمریکا در واکنش به جنایات اخیر ضد بشری که گروه های تروریستی به نام ارتش سوریه در شهر "الحوله" این کشور مرتکب شده اند، بار دیگر خواستار تجهیز نظامی مخالفان سوری از سوی دولت واشنگتن شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها