کد خبر: ۵۷۸۳۵
زمان انتشار: ۰۱:۵۵     ۱۰ خرداد ۱۳۹۱

 اما با توجه به نقش پررنگ بازيكنان در رقم خوردن ناكامي‌هاي سريالي پرسپوليس، آنچه كه در اين بين از اهميت بيشتري برخوردار بود، ليست مازاد سرخپوشان بود تا ليست خريد اين تيم و همه در انتظار اين بودند كه بدانند كدام بازيكنان بايد اين تيم را ترك كنند، خصوصاً كه دنيزلي بعد از باخت چهار بر يك پرسپوليس برابر تراكتور‌سازي در تبريز گفته بود ۱۰ بازيكن بايد از اين تيم كنار گذاشته شوند و همه به نوعي منتظر بودند ببينند بازيكناني كه دنيزلي خط قرمز روي نام آنها مي‌كشد، چه كساني هستند. 

تا اينكه سايت رسمي باشگاه پرسپوليس امروز نوشت: «بنابر اعلام مصطفي دنيزلي به باشگاه پرسپوليس، مهدي مهدوي كيا، علي كريمي، محمد نوري، غلامرضا رضايي، حميدرضا علي عسگري، امير حسين فشنگچي، رضا نورمحمدي، هادي نوروزي، مهرداد پولادي و ايمون زايد، ۱۰ بازيكني هستند كه براي سال آينده مورد تأييد كادر فني تيم قرار گرفته‌اند.» و اين يعني ديگر بازيكنان، براي فصل آينده جايي در پرسپوليس ندارند. 

البته ليست دنيزلي خيلي هم كامل نبود و هنوز نام چند بازيكن در اين تيم زياد است. بازيكناني كه ديگر تمام شده‌اند يا آنهايي كه پيراهن پرسپوليس هنوز به تن آنها زار مي‌زند. با اين وجود اما نبودن برخي نام‌ها، باعث خرسندي بسياري از فوتبال دوستان و هواداران پرسپوليس شد، نام‌هايي كه طي اين چند سال جز حاشيه و دردسر، هيچ بازده ديگري براي پرسپوليس نداشتند. يا نبودن نام مصدوماني كه تنها در طول يك فصل، در كنار پزشك تيم بودند تا خود تيم. 

شيث و نصرتي شايد شاخص‌ترين نفراتي بودند كه از ليست سال آينده پرسپوليس خط خوردند نصرتي جزء معدود بازيكناني است كه هنوز در اين خصوص مصاحبه و گله‌اي نكرده كه البته تضميني نيست كه اين سكوت خيلي به طول بينجامد. 

شيث و نصرتي فصل قبل بيشترين ضربه را به پرسپوليس زدند و علاوه بر به حاشيه بردن تيم بعد از يك برد پر گل كه مي‌توانست اين تيم را از بحران ناكامي‌ها خارج كند، باعث شدند سرخپوشان هفته‌ها با دو بازيكن كمتر ليگ را ادامه دهند و نتوانند بازيكني را هم جايگزين كنند و در حالي كه انتظار نمي‌رفت دنيزلي شيث را كنار بگذارد، به نظر مي‌رسد درخواست بنگر از رويانيان در خصوص خط خوردن اين دو بازيكن تاثير زيادي داشته. از بازيكنان ديگري كه دنيزلي به درستي نام آنها را از ليست پرسپوليس خط زد، بادامكي، اولادي و كاظميان هستند. 

از اين بين، البته عملكرد بادامكي از دو بازيكن ديگر بهتر بود و حداقل تلاش مي‌كرد و هر چند بازي يك بار، در زمين مسابقه، نمايش چشمگيري ازخود نشان مي‌داد. با اين وجود سرمربي پرسپوليس به بازيكني نياز دارد كه در همه بازي‌ها خوب باشد نه چند بازي. اما بادامكي كه همواره از زمان حضورش در پرسپوليس مورد توجه خاص مربيان بوده، انتظار چنين تصميمي را از سرمربي ترك تبار پرسپوليس نداشت:«قبل از اعلام ليست نفرات مازاد قصد رفتن از پرسپوليس را داشتم و از دنيزلي تشكر مي‌كنم كه كارم را راحت كرد. اما فكر مي‌كنم باشگاه اجازه نداشته باشد خودسرانه ليست مازادي را اعلام كند. 

مسئولان پرسپوليس با آبروي ما بازي كردند. بعد مي‌گويند چرا نتيجه نمي‌گيريد!» اما كاظميان كه از ابتداي حضورش در پرسپوليس منتقدان زيادي داشت، خيلي زود مشخص شد انتقادهايي كه به پرسپوليسي شدن او با آن اضافه وزنش مي‌شد، بي‌اساس و مغرضانه نبوده و دنيزلي هم كه متوجه اين مسئله شده بود، قيد همكاري دوباره با اين بازيكن را به قيمت پر كردن يكي از سهميه‌هاي پرسپوليس، زد. 

اما اين تصميم، اصلا به مزاج كاظميان خوش نيامده: «اميدوارم اين انتخاب‌ها خطي نباشد. آمار من از همه مهاجمان بهتر بود. وقتي فهميدم در ليست پرسپوليس قرار ندارم شوكه شدم. بر اساس شايستگي فني بايد در پرسپوليس مي‌ماندم اما اين موضوع اصلا برايم مهم نيست و به دنيزلي ثابت مي‌كنم اشتباه كرده.» 

اولادي هم البته مثل ديگر بازيكناني كه در ليست مازداد پرسپوليس قرار گرفته، تصور مي‌كند در حقش اجحاف شده است و پرسپوليس بايد يك سال ديگر به پاي مصدوميت‌هاي تمام نشدني او مي‌نشست و دم نمي‌زد: «هميشه سرخواستنم دعوا بود، امروز سر نخواستنم. متأسفانه در فوتبال ما هيچ نگاهي به مصدومان نمي‌شود. شجاعي هم در اوساسونا مصدوم شد اما اين باشگاه قراردادش را تمديد كرد اما در فوتبال ما چه كاري انجام مي‌دهند؟ اگر بازيكن ما مصدوم شود، معلوم نيست كه بايد چه كار انجام دهد. شايعه‌سازاني كه فصل گذشته در مورد مصدوميت من سياه نمايي كردند راهم به خدا واگذار مي‌كنم.» 

ميثاق و هاشميان هم البته در ليست مازاد پرسپوليس قرار گرفته‌اند. البته با عملكرد چشمگير معمارزاده در دريافت گل، جدايي او كاملاً پيش بيني مي‌شد. هاشميان هم اگر چه حاشيه‌اي براي پرسپوليس نداشت، تاثيري هم براي اين تيم نداشت و شايد بايد قبول كند كه وقت آن رسيده كه كفش هايش را آويزان و دنياي مستطيل سبز را ترك كند و به فكر نشستن روي نيمكت مربيگري باشد، خصوصاً كه در اين راستا بي‌تلاش هم نبوده و دوره هايي هم در اين زمينه ديده است. 

هوشيار، محمد و شكوري هم در ليست مازاد پرسپوليس قرار گرفته‌اند كه البته هنوز در شوك هستند و تصور مي‌كنند اين ليست مي‌تواند تغيير كند. هوشيار كه در اين مدت كوتاه نشان داد پيراهن پرسپوليس برايش خيلي بزرگ است معتقد است هنوز شوكه است. در حاليكه رويانيان قبل بازي با الاتحاد اعلام كرده بود او در ليست مازاد پرسپوليس قرار دارد. محمد اما هنوز اين مسئله را باور ندارد:« بعيد مي‌دانم در ليست اخراجي‌هاي پرسپوليس باشم. بايد با دنيزلي صحبت كنم» 

شكوري هم تصور مي‌كند منظور دنيزلي به او نبوده:« امكان دارد ليستي كه دنيزلي داده منظورش بازيكناني كه با باشگاه قرارداد دارند نباشد، چراكه من با پرسپوليس قرارداد دارم و سعي مي‌كنم تا چند روز آينده با باشگاه صحبت كنم. اگر مرا نخواهند قطعا بايد در قبال تعهدات خود درباره قراردادم كه يكسال ديگر است جامه عمل بپوشانند.» 

اما بي‌شك خط كشيدن روي نام برخي بازيكناني كه طي فصل گذشته براي اين تيم مفيد نبودند، مي‌تواند دست دنيزلي و باشگاه را براي جايگزين كردن نفرات بهتر باز كند و بايد ديد رويانيان و دنيزلي مي‌توانند بعد از خط زدن نام ۱۵ بازيكن پرسپوليس، تيمي ببندند كه براي فصل جديد چهره تيمي مدعي را به خود بگيرد يا اتفاقات فصل قبل را بارديگر شاهد خواهيم بود، اتفاقاتي كه سناريوي نوشته شده توسط دلالاني بود كه به واسطه رفاقت با مسئولان رده بالاي باشگاه، اين تيم را به خاك سياه نشاند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها