کد خبر: ۵۷۷۴۹
زمان انتشار: ۱۹:۰۵     ۰۹ خرداد ۱۳۹۱

سرویس نقد رسانه 598/ همزمان با اعلام آمادگی فرمانده نیروی انتظامی برای مقابله با سگ گردانی دور تازه ای رویکردهای اجتماعی صدا و سیما هم کلید خورد.

در حالی که انتشار اخبار مقابله ی نیروی انتظامی با پدیده ی سگ گردانی در مکانهای عمومی موجب خرسندی مردم و رضایت عمومی از عملکرد آن شده است ، صدا و سیما با ارائه ی یک گزارش خبری نشان داد برای خبرسازی همراه یا مخالف عملکرد نیروی انتظامی آمادگی کامل دارد.

صدا و سیما که سالهاست سبک زندگی خاصی را ترویج میدهد،  قبلا هم در موضوعاتی همچون حجاب و تجمل گرایی نشان داده برای دفاع از سبک زندگی ای که ارائه داده همه جانبه و تمام عیار در صحنه است. اصرار صدا و سیما بر ترویج دوستی دختر و پسر و رویکرد او در به نمایش گذاشتن بدحجابی نشان میدهد هرجا عملکرد قانونی و درست دیگر مدیریتها و تاثیرگذاران فرهنگی کشور از جمله نیروی انتظامی  تعارضی با این سبک زندگی داشته باشد، ظرفیت رسانه ای خود را در برابر آن نهادها بکار میگیرد و تمام عیار برای حق به جانب نشان دادن کسانی که قانون در برابر آنان قرار گرفته و شرمنده کردن نهادهای قانونی دست به کار میشود.

به این ترتیب چنانچه سگ بازی و نگهداری حیوانات خانگی هم جزو سبک زندگی مورد علاقه ی صدا و سیما باشد دور از انتظار نیست که بزودی از برخورد نیروی انتظامی صریحا بعنوان برخورد با آزادی های شخصی یاد شود یا حد اقل برای شرمنده سازی نیروی انتظامی این عمل، برخورد بدون زمینه سازی فرهنگی نامیده شده و تقبیح گردد. چنان که دور از انتظار نیست که فصل جدیدی در پیام های غیر مستقیم برنامه های صدا و سیما خصوصا در برنامه های نمایشی به قبح زدایی و ترویج این موضوع اختصاص یابد و بنابر این دیدن صحنه هایی از نگهداری حیوانات خانگی در سریالهایی که از اکنون برای حد اقل شش ماه یا یک سال آینده یا دیرتر تولید میشوند هم دور از انتظار نخواهد بود.

منبع: سایت رو به فردا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۴ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
من نمیدونم سگ گردانی چه مشکلی داره؟ آخه شورشا دیگه در اوردند. رقاصه رقص بلد نبود میگفت زمین کجه....

فکر نان باشید که خربزه آبه....
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها