کد خبر: ۵۷۳۰۱
زمان انتشار: ۲۰:۵۴     ۰۷ خرداد ۱۳۹۱
با حضور عزت الله ضرغامی
جشنواره فیلم «اشراق» با موضوع روحانیت و حوزه‌های علمیه با حضور رئیس سازمان صداو سیما، روز نهم خردادماه جاری برگزار می‌شود.
به گزارش سرویس حوزه 598 به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دفتر تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام علی کمساری، رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه جشنواره فیلم اشراق با موضوع روحانیت و حوزه‌های علمیه از جمله اتفاقات و اقدامات بی‌بدیل و بی‌سابقه‌ای است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه‌های علمیه درحال رخ دادن است، تصریح کرد: این اولین بار است که یک نهاد حوزوی اقدام به اعلام فراخوان برای جلب مشارکت هنرمندان عرصه سینما برای پرداختن به موضوع روحانیت و حوزه‌های علمیه کرده است.

وی با بیان اینکه مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی اهداف چندگانه‌ای را از برپایی این جشنواره دنبال می‌کند، ادامه داد: یکی از این اهداف توجه به جایگاه فرهنگی، جنبه‌های معنوی، جذابیت‌ها وزیبایی‌های معنوی روحانیت و حوزه‌های علوم دینی در جامعه است که ما با برگزاری این جشنواره به دنبال آن هستیم که یک مستندساز به این جایگاه، جذابیت‌ها و زیبایی‌های معنوی که در حوزه‌ها و روحانیت شیعه وجود دارد، بپردازد.

حجت‌الاسلام کمساری اظهار داشت: هدف دوم از برگزاری این جشنواره توجه به حضور اجتماعی روحانیت و نقش حوزه‌های علوم دینی در جامعه ایرانی و هدف سوم تعمیم ارزش‌های والای فرهنگی اجتماعی روحانیت و حوزه‌های علوم دینی است و با توجه به اینکه جامعه ما جامعه‌ای اسلامی است و اکثریت قریب به اتفاق مردم مسلمان و شیعه هستند، حضور اجتماعی روحانیت و نقشی که حوزه‌های علمیه در این جامعه دارند، حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه فراخوان جشنواره فیلم اشراق از آبان ماه سال 90 صورت گرفت، اظهار داشت: ما در واقع هشت محور را از طرق مختلف ارائه کردیم و 8 محور را به عنوان محورهای موضوعی جشنواره برگزیدیم که اولین محور این جشنواره توجه به جایگاه روحانیت و حوزه های علوم دینی درزندگی فرهنگی-اجتماعی مردم، روحانیت و تبلیغ دین از منظر شیوه‌های مدرن و سنتی است.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه 417 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره رسیده است، خاطرنشان کرد: 85 اثر فیلم داستانی، 148 اثر فیلم مستند، 174 اثر فیلمنامه کوتاه و 10 اثر پویانمایی به دبیرخانه جشنواره راه پیدا کرد.

وی با بیان اینکه 167 اثر از کل آثاری که در دو بخش فیلم و فیلمنامه به مرحله داوری راه پیدا کرده مربوط به هنرمدان حوزوی و 250 اثر مربوط به هنرمندان غیرحوزی است، ادامه داد: 60 اثر هم از سوی بانوان هنرمند به دبیرخانه جشنواره فیلم اشراق ارسال شده است که در هر بخش اعم از بخش اصلی و بخش ویژه که مربوط به طلاب هنرمندان است 3 جایزه اول، دوم و سوم خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام کمساری ادامه داد: مراسم افتتاحیه این جشنواره ساعت 9 صبح روز سه شنبه نهم خردادماه سال جاری در محل مجتمع سینمایی «وتوس» برگزار و از ساعت 9:30 تا 12 پخش فیلم و از ساعت 12 تا 12:15 نیز کارگاه انتقال تجربه یک هنرمند را در همین مجتمع خواهیم داشت.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی بیان داشت: مراسم اختتامیه جشنواره فیلم اشراق نیز ساعت 10 صبح روز پنج شنبه با سخنرانی حجت‌الاسلام احمد واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی و عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی و دو تن از هنرمندان و اساتید برتر سینمای کشور برگزار خواهد شد که در پایان این مراسم اهدای جوایز به برگزیدگان و تقدیر از فیلم‌های سینمایی برتر جشنواره صورت خواهد گرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها