کد خبر: ۵۷۰۹۴
زمان انتشار: ۲۰:۳۹     ۰۶ خرداد ۱۳۹۱
نجات یك فروند كشتی تجاری آمریكایی در دریای عمان از چنگ دزدان دریایی توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ساعات اولیه انتشار این خبر بازتاب گسترده ای در رسانه های امریكایی داشت.
ایرنا، اما ساعاتی بعد برخی از رسانه های آمریكایی با یك چرخش در سیاست خبری خود سعی در تشكیك وكاستن از اهمیت كرده و آن را مانور تبلیغاتی از سوی ایران همزمان با مذاكرات بغداد دانستند.

این رسانه های امریكایی به ویژه شبكه خبری فاكس نیوز كه در واقع سخنگوی لابی صهیونیست در امریكا است ، پا را فراتر گذاشته و مدعی شد كه ایرانی ها دزدان دریایی را تشویق می كنند تا به كشتی های تجاری امریكا حمله كنند.

این شبكه خبری تلاش كرد به نقل از چند نفر از مقام های نظامی نیروی دریایی آمریكا نقش نیروی دریایی ایران در نجات كشتی تجاری امریكا از چنگال دزدان دریایی را زیر سئوال ببرد.

به گزارش فاكس نیوز، یك سخنگوی پایگاه دریایی آمریكا در بحرین گفته است كه قادر به تایید ادعای نیروی دریایی ایران در این خصوص نیست، او گفته با توجه به اطلاعات موجود نمی توان گفت حتی حادثه پیش آمده دزدی دریایی بوده یا خیر.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، به دنبال درخواست كمك از سوی كشتی آمریكایی به نام 'مرس تگزاس' گروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران كه در حال انجام ماموریت گشت در منطقه بود به سوی كشتی امریكایی عزیمت كرد و قایق های دزدان دریایی به محض مشاهده ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی از منطقه متواری شدند.

برخی رسانه های خارجی معتقدند كه این اقدام نیروی دریایی ایران و همزمان شدن آن با مذاكرات هسته ای در بغداد نوعی دستاورد تبلیغاتی برای جمهوری اسلامی به شمار می رود. تلاش برخی رسانه ها در آمریكا برای تشكیك در اصل موضوع و كم اهمیت نشان دادن اهمیت اقدام نیروی دریایی ایران از این منظر قابل توجه است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها