کد خبر: ۵۶۹۶۶
زمان انتشار: ۱۱:۱۱     ۰۶ خرداد ۱۳۹۱
آخرین دفاعیات متهمی که مدعی بود جرائم مرتکب شده را نادانسته انجام داده توسط دادگاه اخذ شد.
فارس ، در بخش دیگری از رسیدگی به پرونده اختلاس در بیمه ایران به اتهامات متهم «م -ف» رسیدگی شد.

ذبیح‌زاده نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و متن کیفرخواست صادر شده برای این متهم را به شرح معاونت در اختلاس همراه با جعل به مبلغ 175 میلیون تومان و تحصیل مال نامشروع به مبلغ 10 میلیون تومانی را برای این فرد قرائت کرد.

متهم در جایگاه قرار گرفت و در پاسخ به سؤال قاضی پرونده که آیا اتهامات را قبول دارید یا خیر؟ گفت: به هیچ عنوان این کیفرخواست را نمی‌پذیرم.

وی گفت: من با متهم «د -ف» از دوران دبستان دوست بودیم  و به همین دلیل برخی از موارد از شمال کشور به تهران آمده و با این فرد دید و بازدید می‌کردم.

متهم گفت: با توجه به اینکه «د -ف» معاون نمایندگی بیمه در یکی از شهرستان‌ها بود هیچ وقت به نظرم نمی‌رسید که بخواهد چک‌هایی را برای وصول به ما بدهد که همراهش مشکلی باشد.

وی گفت: من تنها6 فقره چک را وصول کردم در حالی که در کیفرخواست اشاره شده 8 فقره که این موضوع را قبول ندارم.

قاضی از او پرسید: آیا پشت‌نویسی چک‌ها را درست و صحیح انجام دادید.

متهم گفت: از آنجا که در تهران ساکن نبودم «د -ف» خودش آدرسی را به ما می‌داد و ما همان آدرس و تلفن را در پشت چک‌ها نقد می‌کردیم.

متهم گفت: در پاسخ به سؤال قاضی مبنی بر اینکه آیا شما متن چک‌ها را مطالعه کرده بودید و دیده بودید که چک‌ها به اسم شما صادر شده یا خیر گفت: من متن چک‌ها را دیده بودم اما خاطرم نیست که به اسم من صادر شده بود یا به اسم فرد دیگر.

نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت تا از کیفرخواست صادر شده دفاع کند و در اولین دفاعش صفحه 75 جلد هفتم را به متهم یادآور شد و گفت: شما خودتان مدعی شده‌اید که «د -ف» با شما تماس گرفته و شما 300 کیلومتر یا بیشتر مسیر طی کرده و به تهران می‌آمدید تا چک نقد کنید در حالی که در دادگاه می‌گویید به حسب اتفاق و در حین دید و بازدید سالانه چک‌ها را گرفته‌اید.

متهم گفت: من اظهارات مکتوب پرونده را قبول ندارم.

بار دیگر نماینده دادستان از قاضی خواست از متهم بپرسد که خانم « س- ق» چه نسبتی با متهم دارد؟

متهم گفت: این فرد همسر من است و یک فقره چک نقد کرده است. یک بار که به تهران آمده بودم در هنگام خداحافظی با متهم «د-ف» او از من و همسرم خواست تا دو فقره چک را نقد کنیم، ما هم به داخل شعبه رفتیم و پس از نقد کردن چک وجه آن را به متهم دادیم.

پس از دفاعیات متهم و نماینده دادستان قاضی پرونده بار دیگر اتهام معاونت در اختلاس را به متهم تفهیم کرد و از او خواست تا آخرین دفاعیاتش را بگوید.

متهم گفت: من این اتهامات را قبول ندارم اما به محضر دادگاه می‌گویم که اگر هم به صورت نادانسته کاری انجام داده‌ام علمی به آن نداشته‌ام و هنوز نمی‌توانم باور کنم مرتکب چنین جرمی شده‌ام.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها