کد خبر: ۵۶۴۰۰
زمان انتشار: ۱۹:۵۲     ۰۲ خرداد ۱۳۹۱

نماینده تهران در مجلس با انتقاد از نطق اخیر علی مطهری در پارلمان گفت: چرا مدعی‌العموم با مطهری برخورد نمی‌کند؟

 به گزارش فارس، حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس در تذکری با استناد به بند 11 ماده 23 آیین‌نامه داخلی پارلمان ، اظهار داشت: روز یکشنبه یکی از همکاران نطقی داشت و نسبت به سپاه پاسداران مسائلی را مطرح کرد که واقعا نمی شود با سکوت از کنار این مسائل گذشت.
 
وی افزود: همه می‌دانند که بنده بارها از دولت حمایت کردم، آن هم به دلیل شاخصه‌هایی که داشته و افتخار هم می‌کنم. اما همه نیز می‌دانند که ما از منتقدین جدی برخی از رفتارهای دولت و رئیس جمهور محترم هم بوده‌ایم و هستیم و به این موضع نیز افتخار می‌کنیم اما آیا اگر ما انتقادی داریم، حق اهانت نیز داریم؟ آیا ما می‌توانیم هر نسبت ناروایی را از تریبون مجلس مطرح کنیم؟ آیا قانون به ما چنین اجازه‌ای را می‌دهد؟ در همین مجلس دست بلند شد به یکی از کارکنان دولت به هر دلیلی، اما آن آقا عصبانی شد و حرف‌های نامربوط زد و دستگاه قضایی با او کاری کرد که آن آقا مجبور شد در اینجا عذرخواهی کند و مجلس نیز عذرخواهی او را پذیرفت.
 
رسایی ادامه داد: آیا نماینده‌ای که در نطق خود یکسری مطالب و الفاظ و ادعاهایی را در مورد رئیس جمهور به کار برده، لازم نیست عذرخواهی کند؟
 
نماینده تهران در خانه ملت با اشاره به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس مجلس و برخی از اعضای هیئت رئیسه، گفت: ایشان بعد از یکی از جلسات مجلس که باعث اوقات تلخی شد، با جمعی از اعضای هیئت رئیسه و رئیس مجلس جلسه‌ای داشتم و فرمودند که "گاهی حوادثی پیش می آید که باید به خدا توکل کرد، مجلس به رئیس جمهور اهانت کرد البته مجلس می‌تواند سؤال کند، می‌تواند استیضاح کند اما مجلس حق ندارد به هیچکس اهانت کند به خصوص رئیس جمهور، کدام مجالس به رؤسای جمهوری قبلی اهانت کردند، ظلم بود، کار بدی کردید، قوه مقننه و مجلس حق ندارد به هیچکس اهانت کند، قوه مقننه و مجلس مظهر فضایل ملت هستند، همین مانده که فحاشی کنند، کتک بزنند، متحد شدند به صورت علنی در مقابل چشم مردم خلاف اخلاق بود، ظلم بود، رذیلت بود، نگران شدم، بنده صریحا از این عمل که در هنگام صحبت رئیس جمهور اتفاق افتاد ناراحت شدم، باید علاج می‌شد، آقای لاریجانی برادر عزیز ما تقصیر کردید، باید متوقف می‌کردید، این چه کاری است که می‌کنی، یقینا عده‌ای در مجلس ناراحت هستند، حتی اگر هم از رئیس جمهور ناراحت باشند حق دارند، آقای لاریجانی باید برخورد می‌کردند، اعتراض به رأی شما ندارم، حق شماست اما این برخورد صحیح نیست، برخورد با یک مقام دوجور است، اعتراض داری، مستدل صحبت کنید به دور از سخن دوم یک جور کینه ورزانه است".
 
در حین سخنرانی رسایی، باهنر به رسایی گفت: در آن جلسه بنده حضور داشتم و حضرت آقا فرمودند که من این مطالب را نمی‌خواهم علنی بگویم و دلایلی داشتند که دلالیشان متین بود و اگر شما اذن دارید، ادامه دهید.
 
رسایی به باهنر گفت: بنده در این جلسه نبودم اما این مطالب روی سایت‌ها وجود دارد.
 
این نماینده مجلس همچنین متذکر شد: آیا اگر کسی بیاید و پشت تریبون مجلس سخنانی را مطرح کند، این بی انصافی در حق همه و حتی آنهایی که منتقدین دولت هستند، نیست؟ انتقاد حق همه است اما کسی بی ادبی نمی‌کند.
 
‌وی گفت: آیا باید برای این موضوع (سخنان ‌علی مطهری ) به این شکل برخورد می‌شد؟ امروز عده‌ای آمدند مقابل مجلس و ما با خبر شدیم که نیروی انتظامی با آنها برخورد کرده، چون معترض بودند.
 
رسایی همچنین گفت: من خطابم به آقای احمدی‌مقدم است؛ آقای احمدی‌مقدم‌! در فتنه هم وقتی شما در برابر فتنه گران ایستادید از پشت همین تریبون برخی از این آقایان شما را مورد خطاب قرار دادند، اگر مدعی‌العموم به وظیفه‌اش عمل کرده بود، امروز یک عده نمی‌آمدند جلوی مجلس تجمع کنند و نیروی انتظامی هم با آنان برخورد کنند.
 
"اگر مدعی العموم همانطور که در موارد دیگر برخورد کرد و با نویسندگان، مسئولین بخش سایت‌ها و مسئول سیاسی صفحه 9 دی که شش روز او را به انفرادی بردند برخورد کرد، اگر مدعی‌العموم اینجا هم به وظیفه‌اش عمل می‌کرد، شأن مجلس حفظ می‌شد.
 
رسایی در خاتمه گفت: این سوالی است که افکار عمومی دارند. چرا مدعی العموم یک جاهایی حسگرهایش خیلی قوی است و زود عمل می‌کند و یک جاهایی فراموش می‌کند؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها