کد خبر: ۵۶۳۷۱
زمان انتشار: ۱۳:۵۷     ۰۲ خرداد ۱۳۹۱
قیمت بلیط های اعتباری مبلغ دار مترو از سوی شورای اسلامی شهر با ۱۲ درصد افزایش مصوب شد.
شبستان، مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر گفت: بلیط های مدت دار شش ماهه به دلیل فروش 7 درصدی آن در سال گذشته و استقبال پایین آن حذف شد و با توجه به میزان تورم و در نظر گرفتن شرایط روانی جامعه و همراه بودن افزایش قیمت ها با شیب مناسب، افزایش 15 درصدی قیمت بلیط های اعتباری با میزان 12 درصد به تصویب رسید.

وی افزود: با توجه به اینکه افزایش قیمت بلیط مترو تقریباً یک دوم تورم است این میزان افزایش قیمت می تواند مناسب باشد.

خسرو دانشجو، سخنگوی شورای اسلامی شهر به اعلام نرخ بلیط ها پرداخت و گفت: بلیط های تک سفره که سال گذشته 300 تومان بود 350 تومان و دو سفره که 450 تومان بود به 550 تومان و بلیط های اعتباری مدت دار یکساله از 44 هزار تومان به 55 هزار تومان افزایش یافت.

وی به افزایش 18 درصدی نرخ بلیط های تک سفره 20 درصدی بلیط های دو سفره و 25 درصد بلیط های یکساله اشاره کرد و گفت: قیمت تمام شده بلیط مترو را امسال از لایحه حذف کردیم چرا که این موضوع باعث به چالش کشیدن این لایحه می شود.

به گفته دانشجو، برای کسانی که روزانه از خدمات حمل و نقل عمومی استفاده می کنند فرقی ندارد که بلیط شش ماهه یا یکساله خریداری کنند ضمن اینکه بلیط های مدت دار یکساله از لحاظ اقتصادی به صرفه تر است و چون بلیط های شش ماهه از استقبال کمتری برخوردار است این بلیط ها حذف شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها