کد خبر: ۵۶۰۸۵
زمان انتشار: ۱۱:۳۹     ۰۱ خرداد ۱۳۹۱
جلسه رسیدگی به پرونده اختلاس بیمه ایران از ساعتی قبل در مجتمع قضایی امام خمینی(ره) تهران به ریاست قاضی سیامک مدیرخراسانی رئیس شعبه 76 دادسرای کیفری استان تهران و هیئت قضایی آغاز شد.
فارس؛ جلسه رسیدگی به پرونده اختلاس بیمه ایران از ساعتی قبل در مجتمع قضایی امام خمینی(ره) تهران به ریاست قاضی سیامک مدیرخراسانی رئیس شعبه 76 دادسرای کیفری استان تهران و هیئت قضایی آغاز شد.

مدیرخراسانی با بیان اینکه نقایص متعددی در این پرونده وجود داشت که موجب بازگشت پرونده به دادسرا شد، گفت: بعد از رفع نواقص کیفرخواست پرونده تغییر کرد و تعدادی متهم به پرونده اضافه شده است.

وی از خبرنگاران خواست طبق قانون از انتشار اسامی و جایگاه متهمان خودداری کنند.

این پرونده حدود 80 متهم دارد که 10 نفر از آنان زندانی بوده و بقیه آزاد هستند.

 تمام متهمان پرونده در جلسه امروز حضور دارند.


معروف شدن پرونده بیمه ایران باعث دلسردی کارکنان شد

در این جلسه قاضی مدیرخراسانی رئیس شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران از نماینده شرکت بیمه ایران خواست تا شکایت خود را از متهمان پرونده ارائه کند.

نماینده بیمه ایران با حضور در جایگاه به تاریخچه شکل‌گیری بیمه ایران پرداخت.

وی افزود: بیمه ایران اولین بار در سال 1314 توسط فردی به نام داور آغاز به کار کرد و همان زمان خانه این فرد اولین بیمه‌نامه مقابله با آتش‌سوزی برایش صادر شد.

این فرد با بیان اینکه بدون شک هیچ‌کس به جایگاه بیمه در دنیا و در نظام‌های کشوری شکی ندارد گفت:‌ امروزه گسترش و توجه به بیمه در تمام دنیا ملاک ترقی به حساب می‌آید.

وی با گلایه از برخی از اتفاقاتی که در جریان این پرونده رخ داده است گفت: در این پرونده دستگاه‌ها و سازمان‌های دیگری هم متخلف بودند اما مشخص نیست چرا فقط این پرونده به نام پرونده بیمه ایران شناخته شده است.

نماینده بیمه ایران تصریح کرد: معروف شدن این پرونده به نام پرونده بیمه ایران نقطه منفی در کارنامه بیمه ایران است به گونه‌ای که باعث دلسردی کارمندان این سازمان و نهاد شده است در حالی که این پرونده حاصل بدرفتاری چند کارمند این سازمان بوده است.

این فرد به شکایت از برخی از متهمان پرونده پرداخت و گفت: این افراد در اختلاس نقش داشته و به تحصیل مال نامشروع پرداخته‌اند.

وی گفت: متهمان با صدور چک در دو نوبت برای زیان‌دیدگان پرونده و دیگری برای اقوام خود شرایط برداشت غیرقانونی پول از حساب شرکت بیمه را فراهم کرده‌اند.


تفهیم اتهام ۷.۵ میلیاردتومانی به یک متهم

در ادامه رسیدگی به پرونده موصوف به بیمه ایران ذکی زاده نماینده دادستان تهران در رسیدگی به این پرونده کیفرخواست مربوط به ح-ن را قرائت کرد.

ذکی زاده درباره اتهام این فرد گفت: ح-ن متهم به مشارکت در اختلاس به مبلغ 7 میلیارد و 400 میلیون تومان است.

وی گفت:‌این فرد پس از آنکه در تاریخ 12/9/84 به سمت ریاست شعبه بیمه ایران در شهرستان کرج منصوب می‌شود آغاز پرونده را کلید می‌زند.

نماینده دادستان خاطرنشان کرد: ح-ن در بخشی از اظهارات خود ادعا کرده که به محض انتقال به شهرستان کرج ج-الف متهم دیگر پرونده در مسیر بازگشت از کرج به تهران به وی پیشنهاد همکاری در پرونده اختلاس را می‌دهد.

متهم مدعی شده از آنجا که شنیده بودم ج-الف پیش از این اطلاعاتی بوده ترسیدم از وی تبعیت کنم و پیشنهاد او را قبول کنم.

این فرد مدعی شد: اما ج-الف به من گفت نیازی نیست بترسی هست کسی که خودش همه کارها را ردیف می‌کند.

وی گفت:‌ از سال 88به طور رسمی موضوع اختلاس آغاز شد و به این ترتیب همسر من نیز برخی از چک‌ها را نقد می‌کرد.

پس از پایان قرائت کیفرخواست مربوط به ح-ن قاضی مدیرخراسانی از وی خواست که در جایگاه متهمان قرار گرفته و از خود دفاع کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها