کد خبر: ۵۵۸۳۰
زمان انتشار: ۱۲:۳۱     ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱
می گویند لازمه سیاستمداری، سمج بودن است و یک سیاستمدار واقعی نباید در زد و خوردهای عرصه سیاست به راحتی از صحنه خارج شود اما واقعیت امر این است که برخی سیاسیون کار را از سماجت گذرانده و گرفتار شهوتی زشت و زننده به نام «حب قدرت» شده اند و اتفاقا مردم هم این موضوع را خوب دریافته اند و معمولا اجازه نشستن این صنف از سیاسیون را بر کرسی های مهم و اصلی کشور را  نمی دهند.

به گزارش سرویس سیاسی بی باک، احمد ناطق نوری که نمایندگی حوزهٔ انتخابیهٔ شهرستان نور و شهرستان محمودآباد در مجلس شورای اسلامی در دوره‌های اول، سوم، چهارم، پنجم، ششم، هفتم و هشتم (از انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در سال ۱۳۶۰ که جانشین برادرش عباس‌علی ناطق نوری شد تاکنون - به جز مقطع چهارساله ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۴) و ریاست فدراسیون بوکس را از زمان آغاز به کار دوباره این فدراسیون در سال ۱۳۶۸، پس از رفع تعطیلی ، تاکنون برعهده داشته است، برادر بزرگتر حجت الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری می باشد.



احمد ناطق نوری جدای از برخی مواضعش، بعضا نکات جالبی را مطرح می کند که نشان از پختگی وی در عرصه سیاست است. اینکه وی از تجربه سیاسی و ورزشی خود تا کنون برای خدمت به مردم و نظام استفاده کرده  یا خیر؛ در جای خود باید بررسی شود اما اینکه برخی نظرات وی کاشف از واقعیت های غیرقابل انکار و تذکری هوشمندانه به برخی عاشقان قدرت و ثروت است، موضوعی قابل توجه و تامل می باشد.

 احمد ناطق نوری نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با یک سایت خبری ، با اشاره به گمانه زنی ها پیرامون آینده سیاسی دکتر احمدی نژاد اشاره کرد و گفت: با توجه به همزمان بودن انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر، دستیابی احمدی نژاد به سمت شهرداری تهران بعید نیست و ممکن است که موفق شود؛ برای انتخابات ریاست جمهوری هم هنوز مشخص نیست چه کسانی کاندیدا خواهند شد و به رغم چهره های مطرح، احتمالاً نامزدهای اصلی، هنوز خود را مطرح نکرده اند.

ناطق نوری به نامزدها و برنامه های احتمالی اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: با رخدادهای اخیر ، اصلاح طلب ها هم دیگر اصلاح طلب واقعی نیستند؛ در جامعه سیاسی و مجلس ببینید که اصلاح طلب ها چند جناح و دسته هستند ؛ همانطور که در انتخابات مجلس نهم نتوانستند به جمع بندی برسند ، در انتخابات ریاست جمهوری نیز مشخص است که وضعشان به همین منوال است.

اما مهمترین بخش اظهارات ناطق نوری، اعلام خبری بود که بوی توصیه و تذکری انتخاباتی به برخی سیاسیونی داشت که با وجود شکست های مکرر و عدم اقبال مردم به آنها همچنان وقت خود و ملت را هدر می دهند و از همه مهمتر از بودجه های مشکوک برای ستادهای انتخاباتی خود بهره می برند.

وی ضمن رد احتمال کاندیداتوری حجت الاسلام ناطق نوری در انتخابات آتی ریاست جمهوری گفت:  حاج آقا ناطق (حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری) نیز دیگر هرگز برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا نخواهند شد ؛ یک بار آمد و مردم گفتند نه و دلیلی ندارد که دوباره بیایند.

حال جای سئوال دارد، که برخی سیاسیون چگونه با وجود شکست های مکرر در عرصه های انتخاباتی و وضوح عدم علاقه و اقبال مردم به آنها، همچنان اصرار به حضور در نقش کاندیداتوری برای اننتخابات یازدهم ریاست جمهوری را دارند؟! مردم با چه زبان و ادبیاتی به آنها بفهمانند که آقای فلان! شما همین جا که نشسته ای بسیار بالاتر از حد و اندازه ات است. ریاست جمهوری را چه به تو؟

جدای از اینکه حاج آقا عاقلانه تصمیم گرفته است؛ باید مد نظر داشت که حاج آقا و اخوی ورزشکاران با سابقه و خوبی هم هستند!



همین یکی دو سال پیش بود که دکتر محمدکاظم کوهی عضو هیأت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در وبلاگ خود  نوشت: « شاید باور نکنید ولی آقای ناطق نوری که سالها رییس مجلس شورای اسلامی بودند یکی از ورزیده ترین و قوی ترین ورزشکاران کشور میباشد. ایشان در ورزش باستانی  واقعا کم نظیر و در شنا و کوهنوردی هم  بسیار فعال میباشند .البته اینش را من میدانم.

در سالهایی که کوی دانشگاه بودم هر چند وقت یک بار ایشان به کوی آمده و در زورخانه کوی با هم و دانشجویان ورزش می کردیم. مهارت و تسلط ایشان ستودنی بود.»



 به نظر می رسد تصمیم عاقلانه و عبرت آموز اخیر حجت الاسلام ناطق نوری برای عدم حضور در عرصه انتخابات ریاست جمهوری در نقش کاندیداتوری از مهارت ورزشی او ستودنی تر می باشد و جا دارد که برخی سیاسیون نیز از این برخورد وی درس بگیرند و عدم مقبولیتشان در بین مردم برای نشستن بر کرسی ریاست جمهوری را واقعگرایانه و عاقلانه بپذیرند نه اینکه تنها به تغییر شیوه های خود در فریب افکار عمومی روی آورند و سعی کنند بیش از گذشته حجم تبلیغات خود را بالا ببرند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها