کد خبر: ۵۵۷۰۴
زمان انتشار: ۲۳:۵۱     ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۱
فرستاده اسبق آمریکا به خاورمیانه از دو هفته پیش تاکنون در دوحه قطر به سر می‌برد و در طول این مدت دیدارهای محرمانه زیادی را با طرف‌های قطری و منطقه‌ای علیه سوریه داشته است.

فارس، هفته‌نامه فلسطینی المنار امروز جمعه در خبری آورده است دنیس راس دیپلمات آمریکایی یهودی الاصل از دو هفته پیش مهمان امیر قطر است و در دوحه به سر می‌برد و در طول این مدت سفرهای پنهانی به ریاض داشته است.

راس که راهبردهایش در مورد خاورمیانه، برخورد با ایران – سیاست تشویق و فشار، راه به جایی نبرد و پس از انقلاب‌های اخیر منطقه ناچار به استعفا شد، اکنون به خدمت رژیم قطر درآمده تا جبران شکست‌های خود را کند.

یک دیپلمات غربی در دوحه به المنار گفت راس در طول اقامت دو هفته گذشته خود تاکنون دیدارهای محرمانه‌ای با مقامات قطری داشته است و با "عزمی بشاره"، عضو سابق کنست و "یوسف القرضاوی"، رئیس مجمع جهانی علمای مسلمان و همچنین مشاوران امیر قطر که اکثر آنها از از ملیت‌های مختلف هستند نیز دیدار کرده است.

بنا بر این گزارش دولت قطر برای برخورد با مساله سوریه و دیگر مسایلی که با آن روبه‌رو است، از یک تیم مشورتی استفاده می‌کند که شامل افرادی از آمریکا، فرانسه، ترکیه، انگلیس و رژیم صهیونیستی است.

سفر غیرمنتظره راس همچنین با سفر "سعد الحریری"، رهبر جریان المستقبل مورد حمایت غرب در لبنان به قطر همزمان بوده است و این در حالی است که هیئت امنیتی نظامی صهیونیستی نیز از آنکارا پایتخت ترکیه به دوحه رفته است.

دنیس راس که پس از کناره‌گیری در یکی از مراکز پژوهشی و مطالعاتی جمهوری‌خواهان نزدیک به مراکز صهیونیستی به کار مشغول شد، همواره سیاست‌های اسلام‌ستیز داشت و معتقد بود که تنها مانع در برابر توسعه نفوذ رژیم صهیونیستی محور مقاومت است که باید آن را از بین برد و از همین‌رو پس از شروع شورش‌های مسلحانه در سوریه به خدمت قطر درآمد تا علیه یکی از کشورهای عضو این محور اقدام کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها