کد خبر: ۵۵۶۸۱
زمان انتشار: ۱۵:۲۹     ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۱

"باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا امروز با "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور جدید فرانسه دیدار و گفتگو می‌کند تا روابط آمریکا و فرانسه در دوره جدید محک بخورد.

به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ نوشت: امروز صبح در کاخ سفید، اوباما برای اولین بار با اولاند رئیس جمهور جدید فرانسه، چند ساعت پیش از آغاز اجلاس سران گروه 8 در کمپ دیوید، با یکدیگر دیدار و مذاکره می‌کنند.

براساس این گزارش، دستور کار رهبران گروه 8، موضوع بدهی های یونان، امنیت جهانی غذا، نقش استراتژیک نفت در حفظ ثبات جهانی و ممنوعیت واردات نفت از ایران توسط اتحادیه اروپا از اول ماه جولای است.

اولاند اوایل ماه جاری به عنوان رئیس جمهور فرانسه انتخاب شد و کنترل کاخ الیزه بعد از 17 سال به دست سوسیالیست‌ها افتاد.

"تام دانیلون" مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: آمریکا و فرانسه نیاز دارند در بسیاری از مسائل از جمله تعهد نظامی فرانسه در افغانستان با یکدیگر همکاری کنند.

یکی از مشاوران اولاند نیز گفت: بنابراین گزارش، هدف اولاند از اولین دیدار خود با اوباما نیز تایید دوباره بر قوی بودن روابط میان آمریکا و فرانسه و تضمین دوباره عدم اختلاف در روابط و اتحاد دو کشور است.

روابط آمریکا و فرانسه در دوره "نیکلای سارکوزی" رئیس جمهور سابق فرانسه بسیار نزدیک بود و باید منتظر کمیت و کیفیت روابط این دو کشور در دوره جدید بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها