کد خبر: ۵۵۶۲۳
زمان انتشار: ۱۴:۱۱     ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
فرماندار اردبیل از تایید شورای نگهبان در برگزاری مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین خبر داد.

فارس از اردبیل، یوسف اکبری پیش از ظهر امروز در نشست مشترک با اعضای هیئت اجرایی و نظارت اردبیل اظهار داشت: در جلسه 26 اردیبهشت ماه شورای نگهبان حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین مراتب صحت و سلامت برگزاری انتخابات مرحله دوم به تایید نهایی رسید.

وی خاطرنشان کرد: گزارشی از طرف هیئت اجرایی و نظارت به مرکز ارائه شده بود که با بررسی لازم به عنوان اولین حوزه انتخابیه در مرحله دوم انتخابات در این حوزه به تایید شورای نگهبان رسیده و صحت برگزاری آن از طریق ستاد انتخابات کشور به فرمانداری اردبیل اعلام شد.

فرماندار اردبیل با اشاره به ضرورت اجرای ماده 91 قانون انتخابات به منظور سیر مراحل رسمی و اداری برای تمهید مقدمات مناسب مراسم گشایش دور نهم مجلس شورای اسلامی در هفتم خرداد ماه، بیان داشت: منتخبان خانه ملت برای خدمتگزاری در دور نهم باید از هم اکنون به مدت پنج روز برای تکمیل و تقدیم اعتبار‌نامه نمایندگی به حوزه معاونت قوانین مجلس واقع در میدان بهارستان مراجعه کنند.

اکبری یادآور شد: پس از اعلام رسمی ستاد انتخابات کشور مبنی بر صدور اعتبار‌نامه منتخبان راه یافته به مجلس حداکثر ظرف 48 ساعت باید به صدور اعتبار‌نامه اقدام شود.

وی ادامه داد: این فرمانداری در اولین فرصت و با تشکیل نشست مشترک هیئت اجرایی و هیئت نظارت نسبت به صدور اعتبار‌نامه‌های منتخبان حوزه‌های انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین اقدام کرده و مدارک را تحویل داده است.

رئیس حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین با اشاره به اینکه در پایان مرحله دوم هیچ شکایتی واصل نشده، افزود: مرحله دوم انتخابات در نهایت صحت و سلامت و بدون دریافت هیچ شکایتی از ناحیه داوطلبان انجام شده و ما مفتخر هستیم به عنوان یکی از حوزه‌های انتخابیه برتر قادر شدیم دو مرحله انتخابات را به رغم گستردگی و تعدد کاندیدا در کمال آرامش برگزار کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبری تصریح کرد: این دوره از انتخابات در مجموع دو مرحله با رعایت موازین قانونی، اتخاذ تصمیمات پیشگیرانه با کمترین مشکل سوء امنیتی و در کمال آرامش، امنیت، امانتداری، سلامت و به شکل رقابتی و مردمی برگزار شد.

وی در پایان اذعان داشت: در این دوره از انتخابات کاهش 50 درصدی جرایم انتخاباتی را شاهد بودیم و با همراهی دستگاه‌های مختلف سعی شد از برخی اقدامات پیشگیری شده و مردم با شناخت دقیق از کاندیداها و توانمندی و صلاحیت آنها آرای خود را به صندوق‌ها بریزند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها