کد خبر: ۵۵۱۲۰
زمان انتشار: ۱۱:۱۰     ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
شاید روزی که خاتمی سخن از اصلاح طلبی راند گمان نمی کرد که زمانی فرا برسد که حتی "یک" نماینده هم در "خانه ملت" نداشته باشند.
عصرامروز، انتخابات مجلس نهم و حضور خیره کننده مردم در آن نشان داد که مردم ایران اسلامی فارغ از بگو مگوهای سیاسی، برای ایفای نقش خود در تعیین سرنوشت آینده کشور منتظر "این" و "آن" نمی مانند و همچنان بر عهدی که با امام(ره) و شهیدان و مقام معظم رهبری بسته اند استوار و ثابت قدم خواهند ماند.

به هر حال انتخابات مجلس نهم به پایان رسید و روسیاهیش ماند برای "سیاه نمایان" و "سیاه کاران" سیاسی؛ آنانکه که با شرط و شروط نهادن برای حضور در انتخابات، سخن از عدم حضور مردم می راندند و قصد "باج گیری" و "اخاذی" از حکومت را داشتند. اما مردم نشان دادند که برای ثابت کردن اقتدار خود نیازی به باج دادن نیست!

بر همین اساس، با آغاز سال ۹۱، اصلاح طلبان که خود را در آستانه "مرگ سیاسی" می ببینند کم کم با بر سر زبان انداختن نام برخی چهره های سیاسی، رسما تبلیغات خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آینده کلید زدند!
غافل از اینکه بدانند "آخرین نفس های" این حزب نیمه جان به گوش می رسد و راهی تا "مرگ کامل سیاسی" ندارند.

اما پس از پایان دور دوم انتخابات مجلس و حذف معدود چهره های باقی مانده از اصلاح طلبان در عرصه رقابت، به نظر می رسد که دیگر برای خود اصلاح طلبان نیز ثابت شد است که "دیگر جایی در معادلات سیاسی کشور ندارند"

در همین رابطه قدرت الله علیخانی یکی از اصلاح طلبان مجلس هشتم صراحتا اعلام کرده است که " فراکسیون اصلاح طلبان در مجلس نهم تشکیل نمی‌شود" و این یعنی قبول "شکست" شکستی بسیار سنگین ...

وی در ادامه گفتگوی خود با ایلنا تصریح کرده است: " به دلیل اینکه در مجلس نهم تنها ۸ یا ۹ نفر اصلاح طلب وجود دارد نه تنها فراکسیون اصلاح‌طلبان تشکیل نمی‌شود بلکه آن دسته از کسانی هم که اصلاح طلب شناخته می‌شدند به گروه مستقلین پیوسته‌اند."

وجود تنها ۸، ۹ اصلاح طلب در مجلس نهم و پیوستن همین تعداد کم به گروه مستقلین یعنی آنکه "مردم اصلاح طلبان را رسما از مجلس نهم حذف کرده اند"

علیخانی بدون اشاره به برنامه جدید اصلاح طلبان برای ادامه فعالیت های سیاسی در کشور اعتراف تلخ دیگری کرده و می گوید: "به طور مثال آقای پزشکیان که یک چهره شاخص اصلاح طلب شناخته می‌شد امکان دارد حتی به عنوان رییس فراکسیون مستقلین انتخاب شود!"

بر اساس این گزارش، شاید روزی که سید محمد خاتمی در دوم خرداد 76 علم اصلاح طلبی را برافراشت و با شعارهایی چون "سلام بر 3 سید فاطمی خامنه ای، خمینی و خاتمی" هم رای متدینین جامعه و هم رای قشر خاکستری کشور را از آن خود کرد، گمان نمی کرد چنین روزی فرا برسد که حتی "یک" نماینده هم در "خانه ملت" نداشته باشند و این یعنی مرگ "رویایی" که شاید می خواستند بعد از انتخابات دور دهم ریاست جمهوری به تحقق آن بپردازند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها