کد خبر: ۵۵۱۰۷
زمان انتشار: ۱۱:۰۱     ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱

شدت گرد و غبار در ششمین روز متوالی آلودگی هوا ، مدارس و دانشگاه های استان کرمانشاه تعطیل و پروازهای فرودگاه های استان کردستان را لغو کرد.

 
به گزارش واحد مرکزی خبر ؛‌نجفی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه اعلام کرد :‌ به دلیل ورود گرد و غبار از کشور همسایه به استان و شدت آلودگی هوا ، امروز سه شنبه 26 اردیبهشت ، مدارس تمام مقاطع و دانشگاه های استان کرمانشاه ، به استثناء مراکز پیش دانشگاهی که آزمون هنر دارند تعطیل است.
دید افقی در شرایط عادی 10 هزار متر است که در حال حاضر میانگین دید افقی در سطح استان کرمانشاه به کمتر از 400 متر رسیده است.
 
گرد و غبار ، حدود 6 روز است جو استان کرمانشاه را آلوده کرده و از دیروز شدت بیشتری گرفته است بطوریکه در حال حاضر تمام شهرهای استان غبار آلود است و این وضعیت در نقاط مرزی استان حادتر می باشد.
 
پزشکان نیز توصیه کردند کودکان و افراد مسن از منزل بیرون نیایند و  افراد دیگر نیز تنها برای  کارهای ضروری از منزل خارج شوند.
 
 فرودگاههای استان کردستان نیز به علت  نبود دید ناشی از آلودگی  شدید هوا لغوشد.
 
کلوندی مدیر کل فرودگاههای استان کردستان افزود : امروز صبح قرار بود پرواز تهران - سنندج و بالعکس و سنندج - سلیمانیه انجام شود که به وضعیت آب  وهوایی امروز لغوشد.
 
ورود ریزگردها در هوای استان کردستان از چهار روز پیش آغاز شده است و هم اکنون به 8 برابر حد معمولی رسیده است.
 
منشاء آلاینده های موجود در هوا ذرات معلق ناشی از گرد و غبار بیابان های حد فاصل مرز عراق و سوریه است.
میزان دید در شرایط عادی10هزار متر است که با توجه به آلودگی هوا به 200 متر کاهش یافته است .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها