کد خبر: ۵۴۱۶۳
زمان انتشار: ۱۹:۳۴     ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱
۲۰۱ ‌‌نماینده مجلس با صدور بیانیه‌ای از جنبش اسرای فلسطینی حمایت کردند.

فارس، بیانیه‌ای با امضای 201 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اعلام حمایت از جنبش اسرای فلسطینی از سوی هیئت رئیسه مجلس قرائت شد.

متن این بیانیه که از سوی محمد دهقان عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی قرائت شد، به شرح زیر است:

بسم‌الله‌ الرحمن الرحیم

ملت‌های آزاده و عدالتخواه جهان علی‌الخصوص مسلمانان امروز شاهد جنایات، ظلم و ستم‌های صهیونیست‌ها علیه انسان‌های بیگناه در بندی هستند که تنها ظلمشان دفاع از سرزمین و حقوق حقه خویش و تلاش برای رفع اشغال از سرزمین‌هایشان می‌باشند.

سکوت بیش از 6 دهه نهادهای بین‌المللی و مدعیان دروغین به اصطلاح مدافع، آزادی و حقوق بشر در قبال جنایات بیشمار صهیونیست‌ها منجر به نقض گسترده کنوانسیون‌ها و میثاق‌های بین‌المللی درباره وضعیت حقوقی سرزمین‌های اشغالی در فلسطین توسط رژیم اشغالگر قدس شده‌اند.

این شرایط فاجعه‌آمیز انسانی سبب گردید تا جنبش اسرای فلسطینی به عنوان جنبشی اعتراضی در کانون سرزمین‌های اشغالی با اقدام دلیرانه و مقاومت شجاعانه شیخ خضر عدنان به اعتصاب غذا در اعتراض به کشتارها، جنایات جنگی و نقض گسترده حقوق بشر به ویژه بازداشت‌های اداری و محاکمه بدون کیفرخواست اتهامی به وجود آید.

امروزه مقاومت 4700 فلسطینی سبب گردید تا یوم‌النکبه نویدبخش انتفاضه بزرگ فلسطینیان شود. انتفاضه اسرای در بند فلسطینی نه تنها نویدبخش اتحاد صفوف فلسطینیان در بند رژیم صهیونیستیان است بلکه حاوی این پیام سیاسی است که وحدت فلسطین نمی‌تواند مستمسکی برای مذاکره و مشروعیت بخشیدن به رژیم غیر انسانی و جعلی صهیونیستی شود.

جنبش اسرای فلسطینی امروز نمایانگر فلسطین در بند شامل مناطق اشغالی 48 و 67 می‌باشد و گویای ضرورت‌های هم‌بستگی فلسطین برای مقاومت و مبارزه علیه صهیونیستی است. انتفاضه سومی که انتظار و امید آن با شکل‌گیری نهضت بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا می‌رود تا با ابتکار عمل اسرای دربند رژیم صهیونیستی و با تبدیل شدن میادین بزرگ غزه و کناره باختری به صحنه نسبت بزرگ فلسطینیان متحصن به انتفاضه حقیقی مبدل گردد.

دستگیری‌های گسترده و غیرقانونی فلسطینیان که با بهانه‌های واهی توسط رژیمی که حاضر به پذیرش و رعایت هیچ یک از قوانین بین‌المللی نمی‌باشد و بازداشت غیرقانونی نمایندگان مجلس قانونگذاری فلسطین نیز تسری یافته است، نقض تمامی حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی باعث گردیده تا اسرای فلسطینی برای رساندن صدای مظلومیت خود به گوش مجامع بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری دست به اعتصاب غذا بزنند و رعایت حداقل معیارهای بین‌المللی را مطالبه کند.

بر همین مبنا مجلس شورای اسلامی از تمام سازمان‌های مسئول می‌خواهند تا در راستای انجام وظایف بین‌المللی خود با فشار بر رژیم صهیونیستی و به منظور جلوگیری از تکرار اینگونه اقدامات و تجاوزات وحشیانه و غیر انسانی بر علیه اسرای فلسطینی تضمین‌های کافی را از رژیم صهیونیستی با صدور قطعنامه‌های لازم‌الاجرا بگیرند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها