کد خبر: ۵۴۱۳۱
زمان انتشار: ۱۴:۱۴     ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱

روزنامه هندی فایننشال اکسپرس اعلام کرد واردات نفت این کشور از ایران در ۴ ماه نخست ۲۰۱۲ با افزایش ۲۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 405 هزار بشکه در روز رسید.

به گزارش فارس به نقل از فایننشال اکسپرس، واردات نفت هند از ایران در ژانویه تا آوریل سال جاری در مقایسه با سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته و به 405 هزار بشکه در روز رسیده است. سال گذشته به علت مشکلات در پرداخت واردات نفت هند از ایران کاهش یافته بود.
 
کل واردات ژانویه تا آوریل این کشور به علت افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های آن حدود 10 درصد افزایش یافته است. کل واردات نفت هند در آوریل 5.7 درصد نسبت به ماه مارس و 2.2 درصد نسبت به آوریل سال گذشته کاهش یافت.
 
 در عین حال واردات نفت هند از ایران در ماه آوریل 34 درصد کاهش یافته است. بر اساس اطلاعات تخلیه نفتکش‌ها، خریداران دولتی در این کاهش‌ها جلودار هستند به جز شرکت نیمه خصوصی «عصار» که بزرگ‌ترین خریدار نفت ایران است.
 
در حال حاضر آمریکا معافیت‌‌هایی را برای ژاپن و 10 کشور اروپایی قرار داده است اما چین و هند 2 خریدار بزرگ نفت ایران از این معافیت‌ها برخوردار نیستند.
 
مجموع کل واردات نفت هند از ایران در ماه آوریل به حدود 269 هزار بشکه در روز رسیده است و این میزان در ماه مارس 2011 برابر با 409 هزار بشکه و در ماه آوریل همان سال برابر با 449 هزار بشکه بوده است.
 
رنجای ماتای وزیر امور خارجه هند در ماه مارس گفت: انتظار می‌رود، در آخرین قرارداد سال تا 31 ماه مارس سال جاری میلادی، خرید نفت هند از ایران به کمتر از 340 هزار بشکه در روز برسد.
 
کمبود واردات از سوی عربستان و عراق که از ایران پیشی گرفته و به تامین‌کننده دوم نفت هند تبدیل شده است، جبران می‌شود.
 
بر اساس این گزارش، دولت هند پنهانی از پالایشگاه های خود درخواست کرده است تا واردات نفت از ایران را تا حداقل 15 درصد کاهش دهند اگرچه دهلی‌نو در نظر عموم اعلام کند که از تحریم‌های یک جانبه حمایت نمی‌کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها