کد خبر: ۵۴۰۱۵۰
زمان انتشار: ۱۰:۲۵     ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
حوزه/ «ریم الوریمی» پژوهشگر تونسی و یکی از اهالی رسانه با اشاره به اینکه پس از شرکت در زیارت اربعین و بازگشت به کشورش به او گفته شده باید خانه‌اش را تخلیه کند، می‌گوید وضعیت بسیار متشنج شده است.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، «ریم الوریمی» یک بانوی پژوهشگر تونسی و از اهالی رسانه می‌گوید: پس از بازگشت از زیارت اربعین و رسیدن به وطنم بلافاصله به من گفته شد خانه‌ام را تخلیه کنم و وضعیت بسیار متشنج شده است.

وی ادامه می‌دهد: من می‌خواهم موضوع مهمی را با شما در میان بگذارم و آن این است که بر ما لازم است بدانیم که امام حسین سلام الله علیه چرا قیام کردند و به خاطر چه وقایعی قیام را برگزیدند.

این اهل رسانه تونسی می‌افزاید: عده‌ای با دیدگانی تنگ و افکاری عقب افتاده، گمان می‌کنند امام حسین (ع) یعنی شیعه و سینه زنی و قمه زدن؛ فقط همین. در حالی که امام حسین (ع) در این اندازه نیست. شما باید به امام حسین (ع) از زوایه مهم دیگر و از همان زاویه که من و بسیاری از دانشمندان و اهل فرهنگ سنی نگاه می‌کنند ببینید و هر کس از امام حسین (ع) صحبت می‌کند حتما شیعه نیست.

او می‌گوید: اولین چیز این است که امام حسین (ع) ضد ظلم و سرکوب قیام کرد و یزید بن معاویه در آن زمان، آزادی مسلمانان را سرکوب می‌کرد و به آنها پذیرش خلیفه‌ای را تحمیل می‌کرد که خود مسلمانان انتخاب نکرده بودند و این همان سرکوب است.

وی تصریح می‌کند: امروز مردم زیادی هستند که نمی‌پذیرند آزادی آنها در انتخاب کسی که بر آنها حکومت کند سرکوب شود و تحمیل چنین ظلم و سلب آزادی بیان را در حق خودشان مردود می‌دانند.

ریم الوریمی در ادامه می‌گوید: امام حسین(ع) به عنوان یک شخصیت تاریخی، مستحق تمجید است چرا که به خود قبولاند شهادت را بر ضد سرکوب مظلومان بپذیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها