کد خبر: ۵۳۹۶۳
زمان انتشار: ۱۹:۱۳     ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱

دبیر ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی هنری گفت: امروز در میدان امام خمینی‌‌(ره) 7 فروشگاه که اقدام به توزیع محصولات غیرمجاز کردند پلمپ شد و 1500 دی‌وی‌دی غیرمجاز کشف و ضبط شد.

«سعید جابری انصاری» دبیر ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره روند کار این ستاد در گفت‌و‌گو با  فارس گفت: به منظور بازرسی‌های هدفمند در سطح کشور پیرامون کنترل بازار محصولات فرهنگی و استفاده و ارتقاء تمام ظرفیت‌های موجود کشور و تعامل با سایر دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط، پس از مطالعه حدود 300 کار کارشناسی و استفاده از تجارب افراد حوزه فرهنگی دستورالعمل بازرسی و نظارت ستاد حمایت و صیانت از آثار هنری وزارت ارشاد ‌را آماده و برای کلیه ادارات ارشاد استان‌های کشور ارسال شد.
 
وی در ادامه توضیح داد: هدف ما کنترل عرضه محصولات فرهنگی و رصد این بازار است، در واقع با تعامل دستگاه‌ها در استان‌ها هماهنگی با قوه‌ قضاییه، اصناف و نیروی انتظامی تلاش بر این است که با مشارکت مردمی فضای فعالیت متخلفین محدود شود، ‌در انجام این کار باید تمام ارگان‌ها مشارکت داشته باشند اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی امور فرهنگی کشور است و پیشگام این موضوع می‌باشد. ما تلاش می‌کنیم از تمام ظرفیت‌ها استفاده ‌کنیم که بتوانیم عرضه محصولات را در بازار کنترل و رصد نماییم.
 
* شماره‌های مورد نیاز مردم برای ارائه گزارش
 
 
 
جابری انصاری در ادامه گفت: به منظور مشارکت مردم در این امر مهم در آینده نزدیک برای شهروندان تهرانی شماره پنج رقمی اعلام خواهد شد اما در حال حاضر شماره‌های 88890388، 88305901 و 88305902 است که مردم می‌توانند گزارشات عرضه محصولات غیرمجاز اعم از بازی‌های رایانه‌ای، اسباب‌بازی غیرمجاز و مغایر با فرهنگ اسلامی مثل عروسک‌های باربی، مجسمه‌های شخصیت‌های غربی و فیلم‌های خشن، لباس‌های غیرمجاز با علائم و نشانه‌های غیرمجاز‌، موسیقی غیرمجاز یا فیلم‌های مستهجن را گزارش دهند. در استان‌ها هم مردم می‌توانند گزارشات را به اداره کل ارشاد استان‌ها تقدیم کنند که در آن شورای نظارت و بازرسی بررسی شده و به موضوعات رسیدگی کنند تا بتوانیم همه با هم با قدرت این حوزه را دنبال کنیم.
 
دبیر ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی هنری وزارت ارشاد در ادامه گفت: در همین مدت که ستاد تشکیل شده است کارهای بسیار خوبی را با هماهنگی نیروی محترم انتظامی به خصوص پلیس امنیت کشور و پلیس امنیت عمومی تهران و همکاری قضایی انجام شده است که از نمونه‌های قابل ذکر می‌توان به کشف انبارهای غیرمجاز اسباب‌بازی اشاره کنیم و CDها و محصولات غیرمجاز که گرفته و تحویل داده شد.
 
 
 
* کشف 1500 دی‌وی‌دی و پلمپ 7 فروشگاه عرضه محصولات غیرمجاز
 
 
 
وی در ادامه گفت: امروز در میدان امام خمینی (ره) در یکی از پاساژها 7 فروشگاه که اقدام به توزیع محصولات غیرمجاز از جمله بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز و مجسمه‌های شخصیت‌های منفی مثل مایکل جکسون یا شخصیت‌های شیطانی و ترسناک بازی‌ها را می‌فروختند و در هاردهای کامپیوترها فیلم مستهجن و غیرمجاز کشف شده پلمپ شد و حدود 1500 دی‌وی‌دی در یک پاساژ کشف شده است.
 
جابری انصاری در ادامه به روند فعالیت ستاد اشاره کرد و گفت: یک روند بسیار خوبی با پلیس امنیت اخلاقی تهران در پیش گرفتیم و افرادی که توزیع فیلم‌های غیرمجاز در کنار خیابان‌ها می‌کنند را بتوانیم با همکاری و تعامل پلیس جمع‌آوری کرده و ‌خیابان‌ها را پاک کنیم، مردم هم اگر گزارشی در این باره دارند می‌توانند ‌به پلیس 110 و یا تلفن‌هایی که در بالا ذکر شد، اعلام نمایند.
 
وی در ادامه  افزود: هدف ما در این حوزه ساماندهی است و نقش فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی و ایجاد یک فضایی که مردم را نسبت به این حوزه مطلع کند از اهمیت خاصی برخوردار است. همه مسئولین و نهادها در این زمینه باید همکاری کنند تا عرضه محصولات مجاز یک روند خوبی را دنبال کند.
 
وی در خاتمه گفت: ما نسبت به حقوق مردم مکلف هستیم که این حوزه را دنبال کنیم و از سوی دیگر این حوزه محصولات غیرمجاز بحث تهاجم فرهنگی است که مقام معظم رهبری به آن اشاره داشته و دارند‌ و باید به صورت جدی ‌توسط همه مسئولین دنبال شود که کار به یک نتیجه روشن برسد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها