کد خبر: ۵۳۶۰۶۲
زمان انتشار: ۱۲:۱۳     ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفت و شنودهای مجازی در ساعات پسا عملیات وعده صادق در شبکه های اجتماعی مختلف حاکی است که عموم مردم ایران از حیث روانشناختی و غرور و هویت ملی، حس و حال بهتر و برتری پیدا کرده‌اند.

سرویس سواد رسانه پایگاه خبری 598-حجت الاسلام دکتر علیرضا محمدلو: گفت و شنودهای مجازی در ساعات پسا عملیات وعده صادق در شبکه های اجتماعی مختلف حاکی است که عموم مردم ایران از حیث روانشناختی و غرور و هویت ملی، حس و حال بهتر و برتری پیدا کرده‌اند.

اما هنوز بخش هایی از جامعه نیاز به تنویر و همراه سازی بیشتر و ممتدی دارند. شاید باید شبیه آمریکایی ها از قهرمانان ملی امنیتی، سریالی همچون ۲۴ و یک جک باور اسطوره‌ای و همه فن حریف بسازیم و این دغدغه همراهی و توجیه حداکثری افکارعمومی در نسبت با جنگ و بحران های امنیتی و عملیات روانی گسترده دشمن، باعث شد که نکاتی را تیتر وار قلم بزنم؛

پیروزی و برگ برنده در جنگ، چهار شرط دارد؛

۱. دیپلماسی قوی که فضای بین المللی را همراه و مسیر مبارزه را هموار کند.

۲. میدان جسور و نترسی که با تدبیر کافی، تهدیدها را تبدیل به فرصت کند.

۳. رسانه باهوشی که پیوست رسانه‌ای و روایت برنده را تامین کند.

۴. افکارعمومی همراه که هم حامی باشد و هم شجاع و هم اهل تحلیل و هم صبور.

سه کارویژه برای رسانه جنگ و بحران؛

آنچه که رسانه باهوش امروز برای ساخت افکارعمومی همراه و حامی بایستی انجام دهد سه چیز است:
۱. تشجیع و اسطوره سازی: بخشی از جامعه همیشه همراهند و نیاز به ابرقهرمان برای رهاسازی انرژی‌هایشان دارند.

۲.تولید آرامش و صبر: بخشی از جامعه نیز نگرانی هایی دارند و بایستی در معرض جزییات قدرت بازدارندگی نظام قرار بگیرند و به قرار ذهنی و روانی برسند.

۳. اقناع و بصیرت افزایی: بخشی از جامعه نیز سوالات و شبهاتی دارند که بایستی از طریق تریبون‌های تبیین به پاسخ و حل گره‌های ذهنی برسند./پایان

* افسر تبیین

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها