کد خبر: ۵۲۹۹۴
زمان انتشار: ۱۴:۱۲     ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱
به گزارش مشرق به نقل از رسانه ایران، بی بی سی فارسی که در طول شش ماه مانده به دور اول انتخابات مجلس ایران در 12 اسفند 1390 تمام توان خود را برای کاهش حضور مردمی در انتخابات به کار گرفته بود، بار دیگر در آستانه ی دور دوم انتخابات مجلس، تلاش می کند حضور مردمی در 12 اسفند را زیر سوال برده و کمرنگ جلوه دهد.

اختصاص صفحه ی ویژه برای انتخابات مجلس ایران در صفحه ی اول وبسایت بی بی سی فارسی نشان دهنده ی اهمیت این موضوع برای بی بی سی است.

بی بی سی فارسی اما در صفحه ی اول وبسایت خود، عکسی را به نمایش گذاشته که بیش از نمایش حضور کم سابقه ی مردم ایران در پای صندوق های رای، غیرمردمی بودن انتخابات را القا می کند.






بی بی سی فارسی در شرایطی اقدام به نشان دادن اجباری بودن و پلیسی بودن انتخابات ایران می کند که در آستانه ی برگزاری انتخابات شوراهای محلی و شهرداران در روز پنجشنبه در بیش از ۱۸۱ منطقه ی سه کشور ولز، اسکاتلند و انگلیس، مردم از امنیتی شدن فضای کشور و بالا رفتن تعداد نیروهای امنیتی به جهت اعتراض های ماه اوت گذشته صحبت می کنند.

در همین رابطه یورونیوز خبر می دهد که آشوب های لندن که طی چهار روز در ماه اوت گذشته این شهر را در یک ناآرامی مطلق فرو برده بود انتقادات علیه حزب حاکم انگلستان را برانگیخت. این ناآرمی ها در کنار برنامه های اقتصادی دولت و کسری بودجه ی انگستان موقعیت دیوید کامرون، نخست وزیر این کشور را بیش از پیش متزلزل کرده است.

 گفتنی است که پیش از این، رسانه ایران در ویژه نامه ی «توپ انگلیسی» به بررسی و تحلیل عملکرد بی بی سی فارسی در مورد انتخابات مجلس ایران پرداخته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها