کد خبر: ۵۲۹۹۳
زمان انتشار: ۱۴:۱۱     ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱
دور همه شهدا بگردم...جانم فدای بی کسی شما... من خواهر و مادر شما می‌شوم ...نامم زهراست، ولی لیاقت آن را ندارم ... قربانتان شوم، از ما قهر نکنید...
در تاریخ هشت ساله دفاع مقدس ملت ایران، مردمان جای جای این مرز پرگهر، لحظه‌ای از دفاع از این آب و خاک کوتاهی نکردند و جان خود را در طبق اخلاص نهاده و عاشقانه و عارفانه، جان خویش را فدای این ملک و ملک کردند.

به گزارش «تابناک»، در میان همه این حماسه‌سازان هشت سال دفاع مقدس مردم قهرمان آذربایجان همچون دیگر ایرانیان، نقش بسیار پررنگی داشتند؛ نقشی ماندگار که همچون دیگر حماسه‌پرورهای آنان در تاریخ ایران، همچنان پر تلألو به یادگار مانده است.

بنا بر این گزارش، از مهمترین برجستگی‌های مردم آذربایجان، تداوم و استمرار حس شهادت و فداکاری است که سالها پس از گذشت دوران دفاع مقدس، هنوز در گوشت و خون این مردم دیده می‌شود.

در سالیان اخیر که پیکر شهدای گمنام وطن برای خاکسپاری به خاک گلگونه ایران انتقال داده می‌شود، بیش از هر زمان دیگری، می‌توان تدوام و استمرار این حس خوب و دوست داشتنی فداکاری و عشق به وطن مردم آذربایجان را دید.

در کلیپی که به تازگی منتشر شده است، این عشق مادر آذری به فرزندان شهید گمنام این وطن به خوبی دیده می‌شود؛ جایی که این مادر دردمند آذری می‌گوید:

دور همه شهدا بگردم

جانم فدای بی کسی شما

من خواهر و مادر شما می شوم

نامم زهراست، ولی لیاقت آن را ندارم

قربانتان شوم، از ما قهر نکنید

شما رو پیش حضرت زهرا مهمان می‌فرستم
مهمانان خسته‌ام آمده‌اند

جانم فدای بی کسی شما

فیلم را می‌توانید از اینجادانلودکنید
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها