کد خبر: ۵۲۹۱۶۴
زمان انتشار: ۱۴:۱۲     ۰۲ شهريور ۱۴۰۲
فروزنده دل کارشناس حوزه بازاریابی در گفتگویی با خبرنگار ما گفت: 20 درصد استارتاپ ها در همان مرحله اول از بین می‌روند و تا سال سوم ۵۰ درصد حذف می‌شوند و خارج می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از سرویس فرهنگ و جامعه عصر امروز فروزنده دل کارشناس حوزه بازاریابی گفت: 20 درصد استارتاپ ها در همان مرحله اول از بین می‌روند و تا سال سوم ۵۰ درصد حذف می‌شوند و خارج می‌شوند.

وی افزود: دلیل اینکه سال اول حذف می‌شوند این هست که در سال اول هزینه می‌کنند و سودی ندارند و حذف می‌شوند و تعدادی هم با موفقیت این مرحله را رد می‌کنند. در واقع طول عمر محصولات خیلی کوتاه هست و از رده خارج می‌شود پس از آنجا شروع به افول می‌کنند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های موفق به بلوغ می‌رسد، تصریح کرد: در چرخه عمر محصول به جای رها سازی محصول در افول یک محصول دیگه به تولید برسانید که این باعث سود می‌شود. شما با استفاده از نیروی انسانی و برند و محصول اولی با ساخت محصول دوم به اوج می‌‎رسید و سود می‌کنید و باید محصول دوم به محصول اول متصل شود. با مرچنداز با استفاده از سرمایه‌هایی که برای خودتان ایجاد کردید سود دهی شرکتتان را بیشتر کنید که متاسفانه در ایران این خروجی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: مهم نقط شروع نیست مهم این است که به سود رسیدی و ظرفیت ایجاد کردید بتوانید از آن برای سودهی بیشتر استفاده کنید.وقتی به بلوغ رسیدم نمی‌توانم بازار خود را تغییر بدهم. اینجا هست که محصول لانچ می‌کنم و به محصول اصلی خود اضافه نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: مرچانداز در مباحث فرهنگی مهم هست به این علت است که محصولات فرهنگی سود دهی پایینی دارند. اینجاست که از ظرفیت‌ها برای توسعه محصولات باید استفاده کنید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها