کد خبر: ۵۲۳۲۲
زمان انتشار: ۱۲:۱۰     ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
شاید در نگاه اول برای والدین، مهد کودک امکانی است که فرزند خردسال آنان را چند ساعتی در روز نگهداری و مراقبت می‌کند تا آنها به اموری چون: دانشگاه، کار یا ... برسند. اما شکل‌گیری کودک در همین سنین است...
به گزارش خبرنگار فرهنگی- اجتماعی شبکه خبری آتی نیوز؛ امروزه جهان علم نقش و تربیت پذیری اصلی کودک را بین سنین 2 تا 4 سال و سپس 4 تا 6 سال می‌بیند و فرهنگ غنی اسلام که در جمهوری اسلامی ایران مکلف و مدعی تحقق آن هستیم، نگاهی علمی‌تر،‌ ژرف‌تر و حساس‌تری دارد.
 
 
لذا نه تنها دوران بارداری و رفتارها و تغذیه در این مدت را بسیار مؤثر می‌داند، بلکه دوران قبل از ازدواج و چگونگی زندگی و تغذیه در دوره‌ی تجرد و ازدواج و زفاف را در چگونگی شکل‌گیری شخصیت و تربیت فرزندان مؤثر دانسته و به تناسب دستورالعمل‌هایی دارد.

تا یک یا دو دهه‌ی پیش روانشناسان و متخصصین تعلیم و تربیت با سپردن کودکان به مهد کودک مخالف بودند و ضمن تأکید بر نیاز کودک در این سنین به تکیه‌ی مستمر به پدر و مادر و حضور دائم در خانواده متذکر می‌شدند.

 
 اما گویا امروزه با توجه به تمامی شرایط اجتماعی، اقتصادی، تحصیلی، سن ازدواج و ...، مهد کودک به عنوان یک ضرورت و خانواده‌ی ثانوی که گاهی جای خانواده‌ی اول را نیز گرفته و خانه و خانواده را ثانوی می‌نماید قلمداد می‌شود و همین موقعیت، ضرورت هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی، کنترل و نظارت اصولی‌تر، بیشتر و جدی‌تر را ایجاب می کند.

آیا اساساً اصول و ضوابطی برای مکان و فضای مهد کودک ها وجود دارد که به راحتی مجوز مهد داده می شود؟ امروزه بیشتر مهدکودک ها در خانه های است که از لحاظ استاندار برای کودکان مناسب نیست. این موضوع در حالی است که شهریه های سرسام آور برای فوق برنامه های از قبیل موسیقی، آواز، سرود، همخوانی، نواختن بلز (مانند ملودیکاهای سابق)، نواختن سایر آلات موسیقی، زبان انگلیسی، سرود انگلیسی، شعر انگلیسی، بالماسکه انگلیسی و ... گرفته می شود.
 
 
این موارد در حالی است که  مدیرکل بهزیستی استان تهران ولی‌الله نصر در خصوص برنامه‌های آموزشی مهدهای کودک در تهران گفت: تمامی برنامه‌ها تدوین شده به مهدهای کودک ارسال شده‌اند به طوری که مهدها حق آموزش برنامه‌های غیراخلاقی را ندارند.

وی بیان داشت: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های سازمان بهزیستی در سال جاری کنترل برنامه‌های آموزشی در مهدهای کودک است به طوری که باید این برنامه‌ها در راستای موازین اسلامی و شرعی باشد.
 

نصر تاکید کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر برخی از مهدهای کودک برنامه‌های آموزشی غیراخلاقی از جمله رقص و آواز به کودکان آموزش داده‌اند به طوری که امسال با مهدهای متخلف برخورد شدیدی صورت می‌گیرد.
 
 
 
 
 
 
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۴ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۰
باید این واقعیت تلخ را پذیرفت که اکثر این والدین با آگاهی از این امور و حتی تنها به این دلیل کودکانشان را به مهدهای خا می فرستند.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها