کد خبر: ۵۱۶۱۶
زمان انتشار: ۱۹:۲۴     ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
یک خبرگزاری غربی با اشاره به نگرانیها در قبال تداوم تزریق نفت ایران به بازراهای جهانی، از تداوم روند صعوی قیمت طلای سیاه در بازارهای جهانی خبر داد.
مهر، خبرگزاری رویترز با انجام یک نظرسنجی پیش بینی کرد که قیمت نفت در بازارهای جهانی طی ماههای آتی به روند صعودی خود ادامه دهد.

بر این اساس، نگرانی از تداوم تزریق نفت ایران به بازار جهانی و نزدیک شدن به زمان اعلام ظرفیت تولید کشورهای بزرگ تولیدکننده نفت، اصلی ترین عوامل در تداوم روند افزایشی قیمت نفت در بازارها خواهد بود.

"مایکل کرید" از تحلیلگران بازار جهانی نفت در این باره با اشاره به مذاکرات 1+5 و ایران در استانبول، اظهار داشت: در حالی که تنشها درباره ایران تا حدودی کاهش پیدا کرده اما همچنان با توجه به نرسیدن به راه حل، نگرانیهایی وجود دارد.

رویترز در ادامه اعلام کرد: در نظرسنجی اخیر از 38 تحلیلگر نفتی درباره آینده بازار جهانی نظرخواهی شده که آنان با افزایش برآوردهای خود نسبت به ماه گذشته (مارس) اعلام کرده اند که قیمت هر بشکه نفت به 117 دلار و 30 سنت خواهد رسید. این مسئله بیانگر افزایش 2.60 دلاری برآورد تحلیلگران از قیمت نفت در بازارهای جهانی است.

بر این اساس، نیمی از شرکت کنندگان در نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده میانگین قیمت هر بشکه نفت در سال 2012 در سطح 120 دلار قرار گیرد. این در حالی است که آژانس "گلدمن ساکس" که به ارائه گزارشهای خوشبینانه درباره بازار نفت مشهور است نیز همان قیمت 120 دلار را برای بازارهای جهانی پیش بینی کرده است.

این در حالی است که موسسه ان اس جی بی (NSGB) پیش بینی کرده که قیمت نفت در بازارهای جهانی طی ماههای آتی به بیش از 127 دلار برسد که 8 درصد از قیمتهای کنونی بالاتر است.

رویترز در ادامه تصریح کرد: قیمت نفت برنت در بازارهای جهانی طی سه ماه نخست به 128 دلار و 40 سنت هم رسید اما بعدها با کاهشی هفت درصدی به 119 دلار برای هر بشکه رسید.

خاطرنشان می شود آمریکا و برخی کشورهای اروپایی طی ماههای اخیر تلاش کردند با ابزارهایی همچون تحریم نفتی، ایران را تحت فشار قرار دهد اما افزایش قیمت نفت و بنزین باعث ایجاد مشکلات جدی برای کشورهای اروپایی و آمریکا شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها