کد خبر: ۵۰۸۱۸
زمان انتشار: ۱۸:۵۵     ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱
ایجاد قانون منشور اخلاقی و جلوگیری از مدل های مو عجیب و غریب برخی بازیکنان، مبارزه با دلالی،‌ جلوگیری از حضور دروازه بانان خارجی در لیگ برتر و از همه مهم تر برقرار کردن قانون سقف قرارداد بازیکنان و مربیان لیگ برتری که تا حدودی مانع از هدر رفت پول های بیت المال در فوتبال می شد،‌از جمله اقدامات مثبتی بود که عزیز محمدی به کمک تاج و علیپور در فدراسیون فوتبال اجرا کردند.
شفاف، حضور عزیز محمدی و برخی دیگر از دوستان وی از جمله تاج و علیپور حتی اگر لحظه ای برای فوتبال ایران سودی نداشت، در زمینه های اخلاقی و مالی فوائد بسیاری در فوتبال ایجاد کرد.

هر چند در ابتدا حضور این افراد غیر فوتبالی در راس مسئولان فدراسیون فوتبال موجب انتقاد بسیاری از اهالی فوتبال و رسانه را در بر داشت اما گذشت زمان ثابت کرد که همواره ورود غیرفوتبالی ها به این ورزش به ضرر آن نیست.

ایجاد قانون منشور اخلاقی و جلوگیری از مدل های مو عجیب و غریب برخی بازیکنان، مبارزه با دلالی،‌ جلوگیری از حضور دروازه بانان خارجی در لیگ برتر که موجب رشد دروازه بانان جوان ایرانی شد و از همه مهم تر برقرار کردن قانون سقف قرارداد بازیکنان و مربیان لیگ برتری که تا حدودی مانع از هدر رفت پول های بیت المال در فوتبال می شد،‌از جمله اقدامات مثبتی بود که عزیز محمدی به کمک تاج و علیپور در فدراسیون فوتبال اجرا کردند.

در این بین فدراسیون جدید فوتبال که با همان رئیس قبلی کار خود را آغاز کرده در اولین اقدامات خود برخی از این قانون ها را حذف و برخی دیگر را تغییر داد.

لغو قانون سقف قرارداد
در طول سال‌هاي گذشته كه اين قانون پر سر و صدا از سوي مديران سازمان ليگ برتر اجرا شد، اكثر باشگاه‌ها اين قانون را دور زدند و بعضي بازيكنان با بستن قراردادهاي پنهاني و تركمانچاي، پول‌هاي نجومي خود را دريافت كردند و در واقع اجراي قانون سقف قرارداد هيچ كمكي به كنترل پرداخت‌هاي نجومي باشگاه‌ها به بازيكنان نكرد و در عوض كلي جنجال و حاشيه درست كرد، تا جايي كه بسياري از مربيان و بازيكنان و بعضي از باشگاه‌ها مقابل سازمان ليگ و مديران فدراسيون فوتبال قرار گرفتند.

طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده قرار است سازمان ليگ به زودي از مديران باشگاه‌هاي ليگ برتري نسبت به ادامه يا لغو اجراي قانون سقف قرارداد استعلام بگيرد و در صورتي كه باشگاه‌ها راي به لغو اين قانون بدهند با آغاز فصل نقل و انتقالات تابستاني اين طرح در ليگ برتر دوازدهم اجرا نخواهد شد اما تمام باشگاه‌ها ملزم به كنترل هزينه و عقد قرارداد با بازيكنان سطح بالا هستند.

ورود مجدد دروازه بانان خارجی به لیگ برتر
با آغاز فصل نقل و انتقالات تابستاني، باشگاه‌هاي ليگ برتري مي‌توانند با دروازه‌بان‌هاي خارجي قرارداد امضا كنند، به اين ترتيب با توجه به برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده در كميته مسابقات فدراسيون فوتبال، قانون منع حضور گلرهاي خارجي در ليگ برتر لغو خواهد شد. بعضي از مديران باشگاه‌هاي ليگ برتر طي چند هفته گذشته به مديران فدراسيون و سازمان ليگ پيشنهاد داده‌اند، در مورد منع حضور دروازه‌بان‌هاي خارجي در سطح اول فوتبال ايران بازنگري داشته باشند و با لغو اين قانون به باشگاه‌هاي ليگ برتري اجازه بدهند با هر بازيكن و دروازه‌باني كه مد نظر دارند قرارداد امضا كنند.

بنابراین گزارش برخی قوانین دیگر همچون منشور اخلاقی نیز در طول دوران حضور عزیز محمدی در فدراسیون فوتبال اجرا می شدند که در حال حاضر فدراسیون کفاشیان قصد تغییرات آن را دارند. به طور مثال ستاد منشور اخلاقی از این پس به نام کمیته اخلاق در فدراسیون فوتبال حاضر خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها