کد خبر: ۵۰۳۷۲
زمان انتشار: ۱۴:۳۷     ۳۰ فروردين ۱۳۹۱
کمیته انتخابات ریاست جمهوری مصر سرانجام 10 نامزد انتخابات را به طور نهایی رد صلاحیت کرد.
العالم، کمیته انتخابات ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که 10 نامزد انتخابات را به طور نهایی بعد از پایان مهلت شکایت آنها به احکام صادره، رد صلاحیت کرده است.

کمیته انتخابات ریاست جمهوری مصر پیشتر با صدور احکامی این نامزدهای را رد صلاحیت کرد و به آنها برای شکایت دو روز مهلت داد.

 عمر سلیمان رئیس سابق سازمان اطلاعات مصر، حازم ابو اسماعیل نامزد سلفی، خیرت الشاطر از رهبران گروه اخوان المسلمین و ایمن نور از سیاستمداران لیبرال از جمله رد صلاحیت شدگان هستند.

درهمین حال، برخی از منابع در گروه اخوان المسلمین مصر گفتند که درپی رد صلاحیت نهایی الشاطر، نامزد آنها برای انتخابات ریاست جمهوری محمد مرسی خواهد بود.

در همین حال، برخی تحلیلگران مصری گفتند که عبدالمنعم ابوالفتوح از رهبران سابق گروه اخوان المسلمین و عمرو موسی وزیر امور خارجه اسبق مصر و دبیرکل سابق اتحادیه عرب از جناح لیبرال ها بیشترین شانس پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری مصر را دارند.

در همین راستا، روزنامه نیویورک تایمز نوشت: با توجه به رد صلاحیت 10 نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر، ابوالفتوح بیشترین شانس پیروزی در این انتخابات را دارد.

این روزنامه نوشت: رقابت اصلی برای تصدی پست ریاست جمهوری مصر درپی رد صلاحیتها، بین عمرو موسی و ابوالفتوح و احمد شفیق است.

به نوشته این روزنامه، محمد مرسی نامزد گروه اخوان المسلمین و رئیس حزب آزادی و عدالت وابسته به این گروه ممکن است در صف مقدم رقابت های انتخابات ریاست جمهوری مصر با توجه به جایگاه گروه اخوان المسلمین و طرفداران و سازماندهی خوب آن باشد.

نیویورک تایمز افزود: مرسی از کاریزمای کمتری نسبت به شاطر برخوردار است اما تجربه سیاسی بیشتری دارد و برنامه های وی حول محور تقویت هویت اسلامی در مصر و جهش اقتصادی متمرکز است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها