کد خبر: ۵۰۳۲۳
زمان انتشار: ۱۲:۲۳     ۳۰ فروردين ۱۳۹۱
وزیر دادگستری تونس اعلام کرد از زمان فرار دیکتاتور سابق این کشور به عربستان تونس ۵۰ حکم بازداشت بین‌المللی علیه وی صادر کرده است.
فارس، "نور الدین البحیری" دیروز سه‌شنبه در کنفرانسی خبری در تونس فاش کرد از زمان فرار بن‌علی به عربستان در چهاردهم ژانویه 2011 تاکنون 50 حکم بازداشت بین‌المللی علیه وی صادر شده است.

وی افزود: بیشتر حکم‌های صادر شده درباره فساد مالی بن‌علی است و تونس همه شروط قانونی برای تحویل گرفتن بن علی از عربستان را مهیا کرده است.

البحیری گفت بر اساس توافقنامه همکاری قضایی بین ریاض و تونس که در سال 1983 میلادی به امضا رسیده است مبادله افراد تحت پیگرد دو کشور امری ضروری است.

وزیر دادگستری تونس تاکید کرد: ما امیدواریم برادران سعودی ما این موضوع را درک کنند که حضور زین العابدین بن علی در عربستان خطرناک‌تر از حضور وی در تونس است چرا که احتمال دارد وی درعربستان شبکه‌هایی را برای خرابکاری راه‌اندازی و اداره کند.

دولت ریاض بارها و بارها درخواست رسمی تونس برای استرداد بن علی و لیلی الطرابلسی همسر وی را نادیده گرفته است.

دادگاه‌های تونس نیز احکام غیابی حبس بن علی برای 66 سال را در ارتباط با مسائلی همچون کشتار تظاهرات‌کنندگان و معترضین در جریان انقلاب این کشور و یا در ارتباط با فساد مالی صادر کرده‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها