کد خبر: ۵۰۲۱۲
زمان انتشار: ۰۰:۰۱     ۳۰ فروردين ۱۳۹۱

معاون عمرانی استاندار تهران گفت: از دادستان تهران درخواست خواهیم كرد علیه شهرداری تهران كه موجب وارد شدن هزاران میلیارد ریال خسارت بر اثر ورود سیلاب اخیر به مترو شده است، اعلام جرم كند.

'محمدرضا محمودی' بعدازظهر سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: حادثه یاد شده كه بر اثر سهل انگاری مدیریت شهری رخ داد، طبق برآوردهای انجام شده، هزاران میلیارد ریال خسارت بر جای گذاشته است.
 
به گزارش خبرنگار ایرنا، ‌روز 27 فروردین در اثر بارش شدید باران، ‌رودخانه 'میان رود' در مسیر مترو تهران - كرج طغیان كرد و با شكسته شدن دیواره كاذب كارگاه مترو كه در آن محل واقع شده، آب به درون ایستگاه های خط چهار شبكه مترو وارد شد.
 
محمودی اظهار داشت: وارد آمدن خسارت فراوان به مترو تهران، ‌توسعه مترو را دو سال به عقب بازگرداند كه مجبوریم تا مدت های زیادی خسارات وارده را جبران كنیم .
 
معاون استاندار تهران تاكید كرد: شهرداری تهران با توجه به سهل انگاری خود در مدیریت شهری و در انتصاب های سیاسی مدیران خود از جمله در حوزه خدمات شهری (معاون سابق خدمات شهری) ،‌ حق ندارد از بودجه ای كه از سر سفره مردم برداشت می شود، این خسارات ها را جبران كند.
 
وی بطور جدی از شهردار تهران خواست پنج مدیر اصلی و بی كفایت خود را در حوزه های مهم و كلیدی شهر تودیع كند و در انتصاب مدیران خود دقت بیشتری به خرج دهد.
 
معاون استاندار اظهار داشت: باید از شهردار تهران پرسید معاون خدمات شهری سابق او در حوزه خدمات شهری و لایروبی مسیل ها چرا اقدامی نكرده بود تا مردم مجبور نباشند تاوان این خسارت ها را بازپس دهند؟
 
معاون استاندار تهران با اشاره به بازدید از ایستگاههای سیلاب زده در خط چهار مترو، علت این حادثه را متاثر از دو عامل اصلی برشمرد و تاكید كرد: در این بازدید متوجه شدیم تاكنون لایرویی از مسیل ها صورت نگرفته است؛ در حالی كه میلیاردها تومان بودجه صرف ساخت و احداث این مسیل ها شده تا بتوانیم مانع وقوع و ورود سیلاب احتمالی به مترو شویم.
 
وی ادامه داد: چنانچه ایمن سازی لازم برای ساخت دیواره مترو در ایستگاه ارم سبز در خط چهار انجام شده بود، سیلاب به درون مترو راه نمی یافت.
 
معاون استاندار در پاسخ به این پرسش كه استاندار تهران و دیگر نمایندگان دستگاههای دولتی در مدیریت این بحران آیا به شهرداری تهران كمكی كرده اند یا خیر؟ گفت: در تمام مراحل استانداری و برخی دستگاه ها مانند وزارت نیرو، ‌ارتش، ‌سازمان آب و ... حضور داشتند و ضمن بازدید، از هر نوع كمكی به شهرداری تهران از قبیل در اختیار گذاشتن پمپ های قوی تخلیه آب دریغ نكرده اند.
 
وی اظهارنظر برخی مسئولان شهری درباره همكاری نكردن دستگاه های دولتی و یا پاسخگو نبودن به تماس های آنان را رد كرد.
 
محمودی تاكید كرد: مدیریت بحران فقط بر تن كردن جلیقه های زیبا و سوار شدن بر خودروهای شیك و مدرن نیست!
 
معاون استاندار در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینكه آیا مسئولیت مدیریت یكپارچه شهر تهران را می توان به شهرداری تهران سپرد؟ گفت: آزمون حادثه اخیر ثابت كرد كه این كار به صلاح هیچكس نیست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها