کد خبر: ۴۹۹۵۴
زمان انتشار: ۱۷:۴۷     ۲۸ فروردين ۱۳۹۱
به گزارش 598 به نقل از فارس، "سعید شهابی" دبیر کل جنبش آزادگان بحرین با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور کشورمان به جزیره ایرانی ابوموسی و ادعاهای امارات عربی متحده در خصوص جزایر سه گانه ایرانی گفت: کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس اختلافات مرزی گوناگونی بین خودشان دارند و شایسته بود به جای هجمه تبلیغاتی علیه ایران به منظور آزاد سازی دو جزیره سعودی تیران و صنافیر که توسط رژیم صهیونیستی اشغال شده‌اند، اقدامی ‌از خود نشان می‌دادند.

وی با بیان اینکه امارات اختلافاتی بر سر حاکمیت بخشی از مناطق مرزی خود با عربستان سعودی دارد، افزود: میدان نفتی "الشیبة"‌ در مناطق مرزی امارات و سعودی مورد اختلاف است ولی در حال حاضر ریاض نفت آن منطقه را استخراج می‌کند.

شهابی از اشغال بخشی از اراضی جنوب کویت از سوی عربستان سعودی خبر داد و تصریح کرد که به رغم درخواست‌های مکرر کویت برای ترسیم مناطق مرزی با عربستان سعودی، ریاض همچنان از فیصله دادن این پرونده سر باز می‌زند.

وی با ناشایست خواندن هجمه تبلیغاتی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس علیه سفر احمدی نژاد به جزیره ایرانی ابوموسی گفت: مشکلات بین دو کشور از طریق کانال‌های دیپلماتیک حل می‌شوند و تبلغیات رسانه‌ای روش خوبی برای حل این مشکلات نیست.

شهابی با اشاره به تحولات بحرین و اشغال منامه از سوی ریاض تاکید کرد که در این دوره حساس که کشورهای منطقه بایستی برای ایجاد آرامش و امنیت تلاش کنند، تشدید لحن هیچ ارمغانی جز تیره سازی بیشتر روابط در پی نخواهد داشت.

وی با اشاره به احتمال برگزاری نشست فوق العاده شورای همکاری خلیج فارس برای بررسی این موضوع گفت: چنانچه وزرای این کشورها به دنبال حل مشکلات مرزی اعراب باشند،‌ چرا هیچ تلاشی برای حل اختلافات مرزی سوریه با ترکیه و یا مصر با سودان و همچنین مشکلات مرزی سعودی با کویت، قطر و امارات نیستند؟

دبیر کل جنبش آزادگان بحرین یادآور شد که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به جای دخالت در امور سایر کشورها بهتر است به فکر آزاد سازی دو جزیره سعودی از رژیم صهیونیستی باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها