کد خبر: ۴۹۹۰۴
زمان انتشار: ۱۲:۱۷     ۲۸ فروردين ۱۳۹۱

منتخب حوزه انتخابیه بندرعباس در انتخابات مجلس نهم با بیان اینکه اماراتی‌ها با این‌گونه رفتار در برابر ایران به فکر کسب اعتبار برای خود در افکار عمومی جهان هستند، گفت: رفتار برخی از مقامات اماراتی از توهمی مضحک و در عین حال خطرناک سرچشمه می‌گیرد که عواقب خوبی برای آنها نخواهد داشت.

 ابوالقاسم جراره امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: جا دارد از سفر به جا، مقتدرانه و هوشمندانه ریاست جمهوری به شهرستان ابوموسی تقدیر کنیم.
 
وی ادامه داد: این سفر همان گونه که دستگاه دیپلماسی کشور اعلام کرده مسئله‌ای داخلی است که طی آن ریاست جمهوری در سفر استانی هرمزگان به یکی از شهرستان‌های این استان سفر کرده است.
 
منتخب حوزه انتخابیه بندرعباس در انتخابات مجلس نهم افزود: به نظر می‌رسد اظهارات وقیحانه و به دور از شئون دیپلماتیک مقامات شیخ‌نشین امارات در واکنش به این اقدام، یا ناشی از جهل عمیق نسبت به واقعیات غیرقابل خدشه تاریخی و مبانی پذیرفته شده حقوق بین‌الملل بوده و یا از توهمی مضحک و در عین حال خطرناک سرچشمه می‌گیرد که عواقب خوبی برای آنها نخواهد داشت.
 
وی عنوان کرد: اسناد غیرقابل خدشه و مستند تاریخی و حقوقی نشان می‌دهد که در مقاطع مختلف تاریخی جزایر سه‌گانه همواره بخشی از سرزمین ایران و تحت حاکمیت سیاسی فرمانداری‌هایی هم‌چون بندرعباس و بندرلنگه بوده است.
 
جراره اضافه کرد: مقامات اماراتی لازم است همواره به خاطر داشته باشند جزایر ایرانی جزو لاینفک و غیرقابل خدشه جمهوری اسلامی ایران بوده و با توجه به وابستگی تاریخی و عمیق این شیخ‌نشین به لحاظ اقتصادی و انسانی به ایران علی‌الخصوص استان‌های جنوبی آن، این‌گونه اظهار نظرها می‌تواند تبعات غیرقابل جبرانی را برای آنها در پی داشته باشد.
 
منتخب حوزه انتخابیه بندرعباس در انتخابات مجلس نهم در بخش دیگری از سخنان خود افزود: البته به نظر می‌رسد مسئولان این شیخ‌نشین کوچک با علم به قدرت و جایگاه منطقه‌ای و جهانی کشورمان، سعی دارند با این اظهار نظرها خارج از عرف، در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی و یا حداقل اخبار رسانه‌ای جهان جایی برای خود باز کرده و درصدد کسب اعتبار نزد آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی هستند.
 
به گفته وی، حُسن هم‌جواری و حفظ برادری با کشورهای همسایه و مسلمان از اصول ثابت کشورمان بوده، اما نسبت به سوءاستفاده از این رفتار جمهوری اسلامی به برخی کشورهای منطقه از جمله امارات هشدار می‌دهیم.
 
جراره اذعان داشت: امروز به برکت خون شهیدان و تدابیر فرمانده معظم کل قوا و نیروهای مسلح، خلیج فارس صحنه اقتدار و امنیت ایران اسلامی است و مردم غیور استان هرمزگان به عنوان مرزدارانی هوشیار، هم‌چون هشت سال دفاع مقدس آماده قطع دستان هر متجاوزی هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها