کد خبر: ۴۹۷۵۹
زمان انتشار: ۱۴:۰۶     ۲۷ فروردين ۱۳۹۱
سخنگوي جبهه پايداري انقلاب اسلامي در گفت گويي با پايگاه اطلاع رساني جبهه، ضمن اشاره به اين كه؛ انقلاب به خودي خود سرمايه هاي بزرگي دارد، پيرامون ارائه برنامه هاي مختلف جبهه پايداري بيان داشت: جبهه پايداري انقلاب اسلامي با وسواس با اين موضوع برخورد مي كند تا يك برنامه اي را تقديم مردم كند تا زواياي آن به خوبي مورد كنكاش و دقت قرار گرفته شود. انشاء الله تلاش ما اين است كه قبل از انتخابات دور دوم تهران حداقل مقداري از اين برنامه را اعلام عمومي بكند.
سخنگوي جبهه پايداري انقلاب اسلامي، در گفت و گو با پايگاه اطلاع رساني جبهه پايداري انقلاب اسلامي، آخرين مواضع جبهه پايداري را در رابطه با موضوعات اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و سياسي تشريح كرد.

دكتر لنكراني در اين خصوص تصريح كرد: جبهه پايداري انقلاب اسلامي با وسواس با اين موضوع برخورد مي كند تا يك برنامه اي را تقديم مردم كند تا زواياي آن به خوبي مورد كنكاش و دقت قرار گرفته شود. انشاء الله تلاش ما اين است كه قبل از انتخابات دور دوم تهران حداقل مقداري از اين برنامه را اعلام عمومي بكند.

وي در ادامه عنوان كرد: در اين برنامه موضوعات اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و سياسي مورد توجه قرار گرفته اند، همچنين در بحث اقتصادي نكته اي كه مورد تاكيد ما است و در اين برنامه هم مورد توجه قرار گرفته اين است كه يك عده اي با محور قرار دادن رشد اقتصادي و اصل دانستن آن در طي سال هاي مختلف جهت گيري هايي را در اقتصاد ما وارد كردند، كه اين جهت گيري ها اقتصاد ما را آسيب پذير و از عدالت محوري دور كرده است متاسفانه در برخي از اقداماتي كه در قوه مققنه و مجريه هم اتفاق افتاد در اين سال هاي اخير اين موضوع همچنان لاينحل ماند.

لنكراني همچنين بيان داشت : لازم است كه مجلس نهم يك تصميماتي بگيرد كه نگاه آن تصميمات، يك نگاه اقتصادي محور باشد و مبناي قانون گذاريش نه فقط رونق اقتصادي نباشد؛ بلكه رونق اقتصادي كه همراه با توزيع عادلانه ثروت باشد قرار داده بشود .

سخنگوي جبهه پايداري انقلاب اسلامي در ادامه عنوان كرد : فكر مي كنيم اين نوع نگاه يكي از حلقه هاي مفقوده است در تصميم گيري هاي اقصادي است و يكي از انتقادهايي كه به برخي از كساني كه "عنوان اصولگرايي دارند" داريم؛ اين است كه در حركت هاي اقتصادي كه مي كنند و يا مديريت هاي خدماتي كه دارند انجام مي دهند اين نگاه عدالت محور، محوريت ندارد بلكه رونق اقتصادي برايشان اصل و محور است و اين را يك تفاوت مبنايي مي بينيم و اين تفاوت مبنايي را تاكيد داريم.

لنكراني با اشاره به اهميت مباني اجتماعي در برنامه هاي كشور خاطرنشان كرد : در بحث اجتماعي فكر مي كنيم كه ما سرمايه هاي اجتماعي مهمي در كشورمان داريم كه بخوبي مورد استفاده قرار نمي گيرد تعجب مي كنيم كه وقتي كه راجع به سرمايه هاي اجتماعي صحبت مي شود بعضي ها مصاديق اين سرمايه هاي اجتماعي را در نيروهايي جستجو مي كنند كه يا با انقلاب معاندين اسلامي هستند و يا دل خوشي ازانقلاب ندارند درحالي كه انقلاب اسلامي به خودي خود سرمايه هاي اجتماعي بزرگي دارد كه بايد بتوانند مورد استفاده بيشتري قرار بگيرند و بتواند جلوه و بروز بيشتري بكنند و با اعتمادي كه نظام اجرايي كشور به آنها مي كند بتوانند اثر گذار باشند.

لنكراني ضمن بيان اولويت هاي فرهنگي نيز تاكيد كرد : در جامعه در بحث فرهنگي، ما حق نداريم ارزش ها و مباني ديني را با هيچ چيزي معاوضه بكنيم.

وي همچنين افزود :ما بايد تاكيد قرآن كريم كه وقتي دولت مومنين را مي خواهد معرفي بكند، مصداقش را اقامه صلات و بعد اعطاي زكات و امر به معروف و نهي از منكر و عاقبت را براي متقين معرفي مي كند؛ اين را مبناي كار بايد قرار بدهيم و در دولت اسلامي و فرهنگ اسلامي و نيز ترويج ارزش هاي ديني به صورت مبنايي و نه شعار گونه عمل بكنيم.

دكتر لنكراني بيان داشت : ما متاسفانه در ترويج ارزش هاي ديني و اسلامي شاهد يك نوع كم فروشي هستيم واين يك نوع قوام، دقت و گستره بالاتر نياز دارد، ضمن اينكه ترويج ارزش هاي ديني به هيچ وجه به اين معنا نيست كه ما در برابر حرمت شكني ها و بد اخلاقي ها هم اقامه احكام اسلامي نكنيم؛ خير، اين ها لازمه و ملزوم همديگر هستند.

وي همچنين در خصوص مسايل سياسي با پافشاري بر نگرش گفتماني ، تاكيد كرد : دربعد سياسي هم آنچه كه در برنامه هاي جبهه پايداري مورد تاكيد است اين است كه ما بايد يك همدلي و همراهي بين قواي سه گانه داشته باشيم ضمن اينكه استقلال قوا حفظ بشود و از نظر تشكلي هم ضمن اينكه تشكل هاي سياسي را تقويت كنيم نگاه ما هم يك نوع نگاه گفتماني باشد. اين ها محور هايي است كه با جزئيات و تفسير بيشتر تلاش مي كنيم كه آن را در اختيار مردم قرار بدهيم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها