کد خبر: ۴۸۹۷۶
زمان انتشار: ۰۹:۴۳     ۲۳ فروردين ۱۳۹۱
نماینده شازند در مجلس که از حامیان احمدی نژاد محسوب می شود، گفت: با توجه به اینکه ۱۵ اردیبهشت قرار است مرحله دوم انتخابات مجلس نهم برگزار شود، عده‌ای می‌خواهند با استیضاح وزیر کار برای خود کلاهی بدوزند.

فارس، محمود احمدی بیغش نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) در اخطاری با استناد به اصول ۸۵ و ۸۹ قانون اساسی و در تذکری با استناد به ماده ۲۳ آئین‌نامه داخلی مجسلس، اظهار داشت: طبق قانون سمت نمایندگی قائل به شخص است و قابل واگذاری به کسی نیست.

وی افزود: قانون تصریح دارد که یکی از حقوق مجلس استیضاح وزرا یا هیئت وزیران است و طبق آئین‌نامه داخلی مجلس نیز، هیئت رئیسه موظف به حفظ شأن و اقتدار مجلس است.

بیغش در ادامه با تاکید بر اینکه از هفته گذشته تاکنون موضوع استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی مطرح شده که این حق نمایندگان است، گفت: اگر قرار است مجلس وزیر کار را استیضاح کند، چرا نام دو نفر از نمایندگان به عنوان کسانی که قرار است مذاکراتی داشته باشند، مطرح شده است، این دو تن به نمایندگی از چه کسانی قرار است با آقای مرتضوی صحبت کنند؟

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنانش با طرح سؤالی متذکر شد: باید به این پرسش پاسخ داده شود که آیا استیضاح متعلق به کل مجلس است یا جناح و یا شخص خاصی تعلق دارد؟ اگر این استیضاح به جناح یا شخص خاصی تعلق دارد، لطفا اعلام کنید تا مردم دیگر نظری به ما نداشته باشند.

این نماینده مجلس همچنین یادآور شد: استیضاح متعلق به همه مجلس است اما با توجه به اینکه ۱۵ اردیبهشت مرحله دوم انتخابات مجلس نهم قرار است برگزار شود، عده‌ای می‌خواهند برای خودشان کلاهی بدوزند و از این‌رو بهتر است اعلام کنید که استیضاح وزیر کار متعلق به دو یا ۳ نفر است، نه کل مجلس.

در ادامه این جلسه علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این اخطار بیغش، ضمن وارد ندانستن آن، گفت: هنوز استیضاح وزیر کار مطرح نشده است که مجلس نظر خود را اعلام کند.

وی افزود: تعدادی از نمایندگان به نمایندگی از سایر استیضاح‌کنندگان وزیر کار قرار است مذاکراتی داشته باشند و این از طرف مجلس نیست بلکه از طرف استیضاح‌کنندگان است.

* فارس: اظهارات بیغش در حالی است که مرتضوی خود خواستار حکمیت برخی نمایندگان در این موضوع شده و گفته است در این صورت به نظر حکم هر چه باشد ، عمل خواهد کرد و این ماجرا ربطی به نماینده ندارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها