کد خبر: ۴۸۶۰۶
زمان انتشار: ۱۱:۴۸     ۲۱ فروردين ۱۳۹۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید هاشم حسینی بوشهری، امام جمعه قم، شب گذشته در همایش طلاب و روحانیان عمره‌گزار که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: این اقدام ستاد عمره طلاب که از چند سال قبل آغاز شده به رشد و بالندگی چشمگیری رسیده و امروز به یک اردوی تمام عیار با اهداف مشخص و روشن تبدیل شده است.

امام جمعه قم، با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) با دغدغه فراوان برای بندگان نسخه‌های رشد و تعالی پیچیده‌اند، عمره گزاران را به استفاده از فرصت‌ها توصیه کرد و گفت: حج و عمره یکی از فرصت‌های مهم برای رشد و رسیدن به کمال است.

عضو شورای عالی و عضو شورای مرکزی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تاکید کرد: محور اصلی و کلیدی این سفر معنوی، معرفت و شناخت خداوند است و همانطور که در روایات آمده هیچ عملی بدون معرفت پذیرفته نخواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری، در ادامه آداب حضور در حج را مورد اشاره قرار داد و افزود: آداب حضور را می‌توان به سه بخش قبل، حین و بعد از سفر تقسیم بندی کرد. نیت خود را قبل از سفر باید مشخص کنیم که قصدمان از این سفر چیست و با چشم سیاحت و تفریح به این سفر نگاه نکنیم.

امام جمعه قم، با اشاره به اینکه عده‌ای در سرزمین حج، دوره دیده‌اند تا با روحانیان اعزامی کشورمان بحث‌های چالشی داشته و شبهات را مطرح کنند، خاطرنشان کرد: در این سال‌ها بعثه مقام معظم رهبری شبهات مطرح شده را به صورت کتاب‌ درآورده و طلاب می‌توانند از آنها جهت پاسخگویی هرچه بهتر به شبهات بهره ببرنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری، این سفر معنوی را یک دوره آشنایی با فقه حج دانست و افزود: علاوه بر استفاده‌های معنوی از این سفر پر خیر و برکت، طلاب می‌توانند یک دوره آشنایی با تاریخ اسلام، زندگی پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) داشته باشند.

امام جمعه قم، با بیان اینکه عمره‌گزاران میهمان خداوند هستند، ابراز داشت: خداوند وظیفه خود می‌داند تا از کسانی که به این سفر معنوی آمده‌اند پذیرایی کند و حاجات آنها را برآورده سازد.

وی به مقام والای حجاج در احادیث اشاره کرد و اظهار داشت: امام باقر(ع) فرمودند حاجیان اگر درخواست کنند، خداوند عطا می‌کند، اگر دعا کنند اجابت می‌کند، اگر شفاعت کنند می‌پذیرد و اگر سکوت کنند خداوند آنها را مورد خطاب قرار می‌دهد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه قم، حضور در مکه و مدینه منوره را فرصتی مناسب برای خودسازی دانست و عنوان کرد: خود را در محضر خدا بدانیم و با متصل شدن به پیامبر اعظم(ص) و ائمه اطهار(ع) از عنایات و الطاف آنها به بهترین شکل بهره ببریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری، در پایان خطاب به عمره گزاران تاکید کرد: با توجه به موج بیداری اسلامی که در کشورهای اسلامی به وجود آمده و حضور حجاج آن کشورها در این مراسم معنوی، طلاب باید سفیر و پیام رسان نظام جمهوری اسلامی ایران و دعوت کننده به حق باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها