کد خبر: ۴۸۴۰۱
زمان انتشار: ۱۱:۴۷     ۲۰ فروردين ۱۳۹۱
حجت‌الاسلام شجونی:
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: ما از گفته برخی از افراد مانند آقای هاشمی در زمینه رابطه با آمریکا متاسفیم، ایشان با برخی از رفتارها نشان داده است که حتی مصلحت خود را نیز تشخیص نمی‌دهد.

ندای انقلاب، آقای هاشمی اول تلاش کند، خانواده خود را اصلاح کند، هیچ یک از دلسوزان انقلاب دوست ندارند آقای هاشمی اینگونه مواضع اتخاذ کند، مقام معظم رهبری با درایت خود دوباره ایشان را برای ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام انتخاب کردند و آقای هاشمی باید از این اعتماد در جهت منافع نظام استفاده کند.

حجت‌الاسلام جعفر شجونی، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در واکنش به آظهارات آقای هاشمی رفسنجانی در مورد رابطه با آمریکا گفت: ما از گفته برخی از افراد مانند آقای هاشمی در زمینه رابطه با آمریکا متاسفیم، ایشان با برخی از رفتارها نشان داده است که حتی مصلحت خود را نیز تشخیص نمی‌دهد.

وی افزود: ما دوست نداریم آقای هاشمی از آرمان‌های انقلاب دور شود، اینکه چه موجب شده که ایشان به دنبال طرح چنین مسائلی باشند، باید از خودشان پرسید، اگر آقای هاشمی خود را شاگرد امام (ره)می‌داند باید بداند که امام فرمودند رابطه با آمریکا رابطه گرگ و میش است.

شجونی در این رابطه عنوان کرد: آمریکا با سیاست‌های خود نشان داده است که به دنبال منافع خود با فریب دادن کشورهای مختلف است، طرح چنین مسائلی به معنای قربانی کردن انقلاب پای منافع آمریکا است.

وی با اشاره به شکست‌های آمریکا در وضعیت کنونی افزود: آمریکا امروز از گذشته ذلیل‌تر شده است، در افغانستان، عراق و ... نتوانسته است به هیچ کدام از اهداف خود برسد، و با کشور قدرتمندی به نام ایران در منطقه مواجه است، با چنین وضعیتی اگر برخی افراد که خود را از سابقه‌داران انقلابی می‌دانند آمریکا را یک ابرقدرت بدانند، ناشی از بیسوادی آنها است.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه ملاک در زمینه رابطه با آمریکا مواضع مقام معظم رهبری است، گفت: ایشان بارها اعلام کرده‌اند، کسانی که قصد رابطه با آمریکا دارند یا الفبای ایرانی بودن را نمی‌فهمند یا الفبای غیرت را نمی‌دانند.

وی عنوان کرد: آقای هاشمی به دلیل مواضع نادرست خود در فتنه ۸۸ باید سکوت کند، اما هرازگاهی مصاحبه‌هایی می‌کند و مواضعی اتخاذ می‌کند که در شان نظام جمهوری اسلامی نیست. امام و مقام معظم رهبری در زمنیه رابطه با آمریکا نظر مخالف آقای هاشمی دارند، اما هاشمی بر خلاف دو رهبر انقلاب حرف می‌زند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با ذکر اینکه برخی خانواده آقای هاشمی پس از انتخابات سال ۸۸ مردم را دعوت به حضور در خیابان‌ها برای راهپیمایی علیه نظام می‌کردند، گفت: آقای هاشمی اول تلاش کند، خانواده خود را اصلاح کند، هیچ یک از دلسوزان انقلاب دوست ندارند آقای هاشمی اینگونه مواضع اتخاذ کند، مقام معظم رهبری با درایت خود دوباره ایشان را برای ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام انتخاب کردند و آقای هاشمی باید از این اعتماد در جهت منافع نظام استفاده کند.

شجونی با ذکر اینکه آمریکا هیچگاه دوستی خود را با کشورها تا پایان ادامه نداده است، گفت: همسر شاه در خاطرات خود میگوید «ما این همه ما به آمریکا خدمت کردیم اما با وقوع انقلاب ما را به آمریکا راه ندادند»، مقامات آمریکا بی‌وفا هستند و بسیاری از دوستان خود را که با خشم ملت‌هایشان روبرو شدند به آمریکا راه نداده‌اند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در پایان گفت: تا وقتی منافع آمریکا تامین باشد، دوستان خود را در کشورهای مختلف حمایت می‌کند، اما اگر منافعشان به خطر افتاد و از دست دوستان آمریکا نیز کاری برنیامد، این دوستان آمریکا هستند که مورد غضب این کشور قرار می‌گیرند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۵
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۵ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۱
۱
۲
زود قضاوت نکنید شاید هاشمی خواسته از این طریق امید کاذبی در بین دشمنان ایجاد نماید و آنها را از برنامه حمله احتمالی منصرف سازد و یا به پیروزی اوباما در انتخابات و در مقابل جمهوریخواهان که مواضع خصمانه تری دارند کمکی کرده باشد. او فردی با تجربه در سیاست و دلسوز واقعی نظام است، پس در قضاوت احتیاط کنیم!
پاسخ
جانم فدای رهبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۴ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۱
۱
۲
ظاهرا این حاج آقا مصلحت خودشم نمیدونه که این حرفو میزنه
اگربخواهیم ادامه بدیم می رسیم به رهبری که مصلحت نمیدونست که حکم رو دوباره تمدید کرد واقعا متاسفم برای این افکار
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۲ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۱
۱
۳
هیچ کدام از منتقدین عیار هاشمی وذکاوت و هوش سیاسی وی راندارند
پاسخ
HOURA
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۳ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۱
۱
۲
جناب شجونی این ایراد را به ابلاغ ریاست ایشان بر مجمع بگیرید .لابد بهتر بود شما رییس مجمع می شدید چون مصلحت خود لااقل خوب تشخیص می دهید حالا مصلحت مردم را بی خیال....
پاسخ
سارا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۴ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۱
۰
۰
خدمت کامنت گذار سومی که از روی هوش و ذکاوت ایشان بوده که احمدی نژاد هر چی میدوه و شبانه روز کار میکنه نمیتونه آثار ذکاوت ایشان را جبران کند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها