کد خبر: ۴۸۳۸۹
زمان انتشار: ۱۱:۱۸     ۲۰ فروردين ۱۳۹۱
رسانه های رژیم صهیونیستی با استقبال از نامزدی "عمر سلیمان" در انتخابات ریاست جمهوری مصر، از وی به عنوان قویترین و پرنفوذترین مهره رژیم مبارک یاد کردند که دارای مخالفان سرسختی در دوران جدید مصر است.
مهر، اغلب رسانه های صهیونیستی طی روزهای اخیر از حضور "عمر سلیمان" معاون مبارک در انتخابات ریاست جمهوری مصر استقبال کرده و وی را حافظ منافع بلندمدت این رژیم دانسته اند.

در این میان روزنامه یدیعوت آحارونوت با اشاره به واکنشهای منفی از سوی اکثر جریانهای مصری به ویژه اسلامگرایان علیه عمر سلیمان وی را به عنوان قویترین و پرنفوذترین مهره دوران مبارک معرفی کرده است.

عمر سلیمان رئیس سرویس اطلاعاتی رژیم مبارک و آخرین معاون وی در دوران حکومت گذشته دارای روابط بسیار نزدیکی با صهیونیستهاست و طی سالهای اخیر دیدارهای متعددی با "بنیامین نتانیاهو"، "شیمون پرز" ، " ایهود باراک" ، "آرییل شارون" و "زیپی لیونی" داشته است.

البته وی روابط بسیار نزدیکی با مقامات اطلاعاتی آمریکا نیز دارد تا جایی که برخی آگاهان در مصر وی را به عنوان جاسوس ویژه آمریکا می دانند. این در حالی است که وی در پشت پرده دیدارهایی با مقامات غربی و صهیونیستی داشته که مسائل مطرح شده در آنان، واضح و روشن نیست.

استقبال رسانه های صهیونیستی از ورود عمر سلیمان به عرصه انتخابات ریاست جمهوری مصر امری کاملا واضح است. صهیونیست ها اطمینان دارند که در صورت انتخاب سلیمان، حداقل طی چند سال آینده از لحاظ امنیتی با مشکلی مواجه نیستند و این شخصیت به عنوان رئیس جمهور به روند گذشته رژیم مبارک در روابط با تل آویو و دوری گزیدن از محور مقاومت ضدآمریکایی در منطقه که شامل کشورهای نظیر سوریه و ایران می شود ادامه خواهد داد.

این در حالی است که حمایت نظامیان ارشد مصر از عمر سلیمان و باقی ماندن برخی از اعضای رژیم سابق در سیستم حکومتی مصر جدید، شانس سلیمان برای پیروزی در انتخابات آتی را افزایش داده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها