کد خبر: ۴۸۲۷۷
زمان انتشار: ۱۸:۳۰     ۱۹ فروردين ۱۳۹۱
آیت الله شاهرودی جانشین آیت الله سیستانی است!
واشنگتن پست مدعی شد: «آیت الله سیستانی، رهبر روحانی عراق، که در حال حاصر 81 سال دارد، یکی از با نفوذترین رهبران عراق است. اکنون [آیت الله] محمود هاشمی شاهرودی امید دارد تا جایگزین او بشود.»

جام نیوز، روزنامه واشنگتن پست، روز شنبه 7 آوریل(19 فروردین) مدعی شد: «ایران در حال حاضر تلاش دارد تا روحانیون اصولگرای نزدیک به رهبر عالی ایران را به عنوان جانشینان آتی رهبران روحانی شیعه عراق معرفی کند که این امر موجب افزایش نفوذ این کشور در عراق خواهد شد.»

این روزنامه آمریکایی ادامه داد: «آیت الله سیستانی، رهبر روحانی عراق، که در حال حاضر 81 سال دارد، یکی از با نفوذترین رهبران عراق است. او بعد از حمله آمریکا به عراق در سال 2003 و سقوط صدام حسین به قدر کافی قدرت داشت که عراق جدیدی را شکل دهد. اکنون [آیت الله] محمود هاشمی شاهرودی امید دارد تا جایگزین او بشود. [آیت الله] شاهرودی 10 سال رئیس قوه قضائیه ایران بود و نقش بزرگی در سرکوب جنبش سبز داشت.او هم اکنون در حال ایجاد زمینه حضور خود در نجف است.»

واشنگتن پست افزود: «افزایش نفوذ ایران در عراق، هم از نظر اقتصادی و هم از نظر رابطه با سیاسیون شیعه عراق، اکنون به هشداری برای کشورهای عربی تبدیل شده است تا جایی که این کشورها اکثریت شیعه عراق را تهدیدی برای خود می دانند. به هر حال اگر [آیت الله] شاهرودی جانشین [آیت الله] سیستانی شود، نفوذش در عراق چندین برابر می شود به خصوص که نقش سیاسی وی از [آیت الله] سیستانی بیشتر است.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۰ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۱
۱
۰
خدا به همه عقلی عنایت کنه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۸ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۱
۰
۰
آخر می دانید ناپلئون هم در جنگ با مریخ نا کام ماند و دوست او ریچارد شیر دل راه ناتمام او را ادامه داد این چه ربطی داشت
پاسخ
بهزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۵ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۱
۰
۰
اينها نميدانند اسلام مرز ندارد و همه ما سربازان امام زمان (عج) هستيم
مسلمانان ايران و عراق و پاكستان و افغانستان و بحرين و كويت و آمريكا و انكليس و ... همه اعضاي امت رسول الله ( ص) هستند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها