کد خبر: ۴۷۸۴۵
زمان انتشار: ۱۶:۴۱     ۱۶ فروردين ۱۳۹۱

مدیر اتاق خبر شبکه پرس‌تی‌وی قطع این شبکه از ماهواره سس آسترا را حرکت سیاسی دانست و گفت: دولت آلمان در یک اقدام غیرقانونی این شبکه را قطع کرده است.

حمیدرضا عمادی، مدیر اتاق خبر شبکه پرس‌تی‌وی درباره قطع پخش این شبکه از ماهواره سس آسترا از سوی دولت آلمان و تاثیرات آن بر مخاطبان این شبکه به خبرنگار مهر گفت: دولت آلمان در یک اقدام غیرقانونی شبکه پرس‌تی‌وی را از ماهواره سس آسترا به بهانه واهی نداشتن مجوز پخش در اروپا حذف کرده‌است.

وی درباره اینکه به لحاظ فنی کاری که دولت آلمان انجام داده نسبت به کار انگلستان چگونه است؟ توضیح داد: به لحاظ فنی تفاوت دارد. آلمان با این حرکت قصد دارد فعالیت شبکه پرس‌تی‌وی را در کل اروپا کم کند و تاثیر بگذارد، ولی دولت انگلیس در خود این کشور این کار را انجام داد. البته به لحاظ محتوایی اقدام‌شان سیاسی بوده است.

مدیر اتاق خبر در پاسخ به این سئوال که آیا دولت آلمان قبل از این اقدام اخطاری به شبکه پرس‌تی‌وی داده بود یا نه؟ توضیح داد: آلمان بدون هیچ اخطار قبلی این کار را انجام داده‌است. در واقع نهاد نظارتی رسانه‌ای آلمان نامه‌ای به ماهواره سس آسترا داد و خواستار حذف سریع شبکه پرس‌تی‌وی از ماهواره سس آسترا شده‌است. البته شبکه پرس‌تی‌وی از طریق ماهواره‌های دیگر در اروپا قابل دریافت است و در این باره پخش این شبکه آسیب ندیده است.

 

عمادی ادامه داد: تشابه کار آلمان و انگلستان در این است که هر دو اقدام‌شان غیرقانونی و سیاسی بوده است. از زمانی که شبکه پرس‌تی‌وی ناآرامی‌هایی که پس از اعمال سیاست‌های رضایت اقتصادی اروپا صورت گرفته را پوشش گسترده داده‌است، سرویس‌های امنیتی تصمیم گرفتند فعالیت این شبکه را محدود کنند. شبکه پرس‌تی‌وی خبرنگاران زیادی در اروپا دارد و درباره این مسئله پوشش خوبی داده‌است.

وی اشاره کرد: همچنین بعد از شهادت مروه شربینی بالاترین پوشش خبری را در شبکه پرس‌تی‌وی داشتیم و با خانواده او مصاحبه‌های مختلفی گرفتیم و همین مسئله خشم دولت آلمان را برانگیخت.

مدیر اتاق خبر در پاسخ به این سئوال که شبکه پرس‌تی‌وی در این باره اقدامی انجام داده، گفت: در حال حاضر یک حرکت حقوقی را شروع کردیم و امیدواریم با استفاده از وکلا این مسئله را حل کنیم که مبنای حقوقی ندارد و کاملاً سیاسی بوده است. این بحث که ما مجوز پخش نداشتیم، کاملاً بهانه واهی است. ما سه سال در اروپا از طریق ماهواره سس آسترا پخش داشتیم و در این سالها مشکلی نداشتیم، پس چگونه این شبکه را قطع کردند.

عمادی اشاره کرد: این حرکت دولت آلمان در برابر شبکه پرس‌تی‌وی نشانه حرکت هماهنگ سرویس‌های امنیتی است که قصد دارند به این شبکه آسیب بزنند، اما موفق نمی‌شوند. این حرکت‌ها تاثیری بر مخاطبان ما نمی‌گذارد و از طریق ماهواره‌های دیگر در اروپا و سایر کشورها و از طریق اینترنت در سراسر جهان به راحتی قابل دریافت است.

وی یادآور شد: تنها تاثیری که حرکت‌های خصمانه کشورهای غربی در برخورد با رسانه آلترناتیو پرس‌تی‌وی می‌گذارد، افزایش مخاطبان شبکه پرس‌تی‌وی در سراسر دنیا است، چرا که مردم از خودشان می‌پرسند مگر این شبکه چه چیزی پخش می‌کند که کشورهای غربی به شکل تمام قد به این شبکه حمله می‌کنند. بنابراین این نوع حرکت‌ها تاثیری بر مخاطبان ندارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها